نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 09:10

برکات روضه‌های امام حسین(ع)/ رونق مجالس عزاداری بانوان در بیرجند

بیرجند_بانوی روضه‌خوان اهل بیت در خراسان جنوبی گفت: روضه‌های اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) برکات بسیار فراوانی را به دنبال داشته و در استان مجالس بانوان بسیار باقوت‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

مریم خواجه باشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند هر گاه برای هر چیزی و هر کسی بخواهی گریه کنی برای جدمان امام حسین (ع) گریه کنید.

وی به اهمیت مجالس روضه سید الشهدا اشاره کرد و گفت: اهمیت این مجالس بسیار زیاد بوده و برکات فراوانی به دنبال داشته است.

بانوی روضه‌خوان اهل بیت در خراسان جنوبی ادامه داد: در باب اهمیت روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) احادیث فراوانی از ائمه ذکر شده است.

خواجه باشی افزود: امام صادق (ع) روضه‌هایی که برای جدشان امام حسین (ع) برگزار و در آن ذکر مصیب می‌شد را بسیار دوست داشتند و می‌فرمایند کسی که گریه کند و بگریاند دیگران را بر عزای جد ما امام حسین (ع) بهشت برای او خواهد بود.

وی یادآور شد: خوشبختانه مراسم روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) در استان خراسان جنوبی قوت یافته و نسبت به گذشته بیشتر شده و با شور و ذوق و شعف بسیار بانوان برپا می‌شود چون آگاهی آنها بالاتر رفته و به ارزش روضه‌ها بیشتر پی برده‌اند.

روضه خوان اهل بیت گفت: وقتی بانوان در مجالس روضه امام حسین (ع) شرکت می‌کنند و فرزندان خود را به همراه دارند این روضه‌ها به گوششان می‌رسد که تماماً برکت است.

خواجه‌باشی بیان داشت: در استان این محافل پرشورتر از دیگر استان‌ها برگزار می‌شود و بانوان بسیار علاقه نشان داده‌اند.

وی افزود: روضه‌ها ویژگی‌های خاصی دارد و معجزات زیادی در آنها اتفاق افتاده است.

خواجه باشی بیان داشت: در دو سال کرونا بسیاری از مراسم و مجالس به طور کامل تعطیل شده بود ولی برخی افراد با این وضعیت روضه خود را تنها با حضور بانی برگزار شد چون اعتقاد ما این بوده که به فرموده پیامبر مجلسی که برای اهل بیت برگزار می‌شود ملائکه حضور دارند.

وی به آسیب‌هایی که متوجه مراسم روضه اهل بیت بوده اشاره کرد و افزود: نسبت به گذشته تجملاتی که در مجالس وجود داشته بسیار زیادتر شده و یا احادیث و روایاتی که سندیت ندارند بیان می‌شود و روضه‌هایی که شاید واقعیت ندارد و بخواهند احساسات مستمعین را تحریک کنند اینها آسیب‌هایی بوده که در مجالس وجود دارد.

خواجه‌باشی یادآور شد: اکثر روضه‌هایی که برای بانوان در استان برگزار می‌شود روضه‌های سالمی بوده و این مسائل کمتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: چه خوب بوده که در مجالس چشم و هم چشمی نباشد و تجملات وجود نداشته باشد و در روضه‌ها هدف اقامه عزاداری برای سیدالشهدا باشد و از دروغ و کذب و بیان احادیثی که سندیت ندارد جلوگیری شود.

روضه‌خوان مجالس بانوان در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همه صحنه‌های کربلا دلخراش و غم‌انگیز بوده ولی بیشتر از همه روضه حضرت زینب من را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خواجه‌باشی توصیه کرد: سعی کنیم روزی یک مرتبه خدمت امام حسین (ع) به هر طریقی که می‌توانیم سلام بدهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396618

مهمترین اخبار ایران و جهان: