نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:46

پیش‌بینی ۲۰ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی صبح یک شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بروجن اظهار کرد: تمامی طرح‌های صنعتی شهرستان بروجن رصد و طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی غیرقابل‌قبول در سال‌های گذشته باید فسخ قرارداد شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بروجن دارای ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی است تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و گازرسانی به گلخانه‌های این شهرستان تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

مولوی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده بیان داشت: ۲ هزار و ۱۸۱ نفر از تعهد اشتغال سهم شهرستان بروجن است.

وی بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال براساس ثبت اطلاعات ۱۶ دستگاه اجرایی استان در سامانه رصد ۵۲۲ فرصت شغلی در شهرستان بروجن ثبت شده است.

مولوی یادآور شد: وزارت تعاون، کاری و رفاه اجتماعی در سال‌جاری اشتغال‌زایی ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان و بازدیدهای میدانی رصد می‌کند تا از انحراف تسهیلات این بخش جلوگیری شود.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۶ در بهمن‌ماه سال گذشته و پرداخت آن از خردادماه امسال گفت: از این محل ۵۳۰ میلیارد ریال برای پرداخت به ۵۹۵ متقاضی دارای شرایط در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

مولوی اذعان داشت: ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح منظومه در شهرستان بروجن تثبیت شده است که امسال در حوزه مشاغل خانگی ۱۱۰ میلیارد ریال برای این شهرستان اختصاص داده شد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۷۷ متقاضی دارای شرایط شهرستان بروجن در سال گذشته پرداخت شد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۵۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است.

مولوی اضافه کرد: هر کدام از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری که تسهیلات خود را ۱۰۰ درصد جذب کند در مرحله بعدی تخصیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال روستایی و عشایری شهرستان بروجن ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۴۰۱ طرح در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397462

مهمترین اخبار ایران و جهان: