نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 22:18

افزایش شکاف میان صهیونیست‌ها/طرفداران نتانیاهو هم راهپیمایی کردند

هرقدر که به زمان مقرر برای برگزاری جلسه کنست در خصوص تصویب طرح موسوم به اصلاحات قضایی نزدیک می‌شویم، چندپارگی صهیونیست‌ها آشکارتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، در ادامه تحولات اراضی اشغالی پیرامون موضوع تصویب طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو، هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در طرفداری از راست‌گرایان و تصویب طرح موسوم به اصلاحات قضایی در خیابان کابلان تل‌آویو و ایستگاه راه‌آهن آن، دست به تظاهرات زدند. پلیس رژیم صهیونیستی تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را بیش از ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست اعلام کرده است.

این در حالی است که اعتراضات پیرامون طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو نیز همچنان ادامه دارد و هزاران صهیونیست معترض تجمعی را در نزدیکی مقر کنست واقع در قدس اشغالی، برگزار کردند و برخی از معترضان نیز چادرهایی را در این منطقه برپا نمودند.

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که کنست رژیم صهیونیستی از هراس اقدامات خشونت‌آمیز معترضان مجبور شده ورودی‌های خود را به روی شهرک‌نشینان صهیونیست ببندد و تنها کارکنان آن حق ورود و خروج در این مکان را دارند.

از سوی دیگر، پس از اعتراض و تمرد از خدمت تعداد زیادی از خلبانان ارتش رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۱۰ هزار نظامی ذخیره صهیونیست نیز اعلام کرده‌اند که خدمت نظامی را در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو ترک خواهند. در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما تنها چند روز تا آسیب‌دیدن ارتش اسرائیل فاصله داریم.

همچنین در ادامه تَرک خدمت سریالی نظامیان صهیونیست، رسانه‌های عبری زبان از ترک خدمت ۱۸۰۰ نظامی ذخیره دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونسیتی خبر داده‌اند.

در ادامه تلاش‌های مسئولان صهیونیست جهت جلوگیری از عمیق‌ترشدن شکاف میان صهیونیست‌ها نیز، منابع عبری زبان خبر دادند که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز به محل بستری نتانیاهو در بیمارستان شیبا رفته و کمی پیش‌تر از برگزاری جلسه رأی‌دهی به طرح اصلاحات قضایی، نشستی اضطراری را با وی جهت دستیابی به راه‌حلی برای پایان‌دادن به این بحران برگزار کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396118

مهمترین اخبار ایران و جهان: