نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 15:13

توزیع ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر بوشهر

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بین عشایر این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، جعفر میگلی‌نژاد سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران از توزیع ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر این استان خبر داد و اظهار داشت: این شمار دستگاه پنل خورشیدی با هدف تأمین برق عشایر کوچ‌رو و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تأمین شده است.

وی افزود: عمده هدف این اقدام ترویج فرهنگ مصرف انرژی پاک و حفاظت از محیط زیست است چراکه با وجود پنل‌های خورشیدی، عشایر دیگر ناگزیر به سوزاندن ذخایر طبیعی برای تأمین روشنایی و پخت و پز نخواهند بود.

میگلی‌نژاد ادامه داد: قابل حمل بودن پنل‌های اهدایی مهم‌ترین مزیت این دستگاه‌ها است چراکه عشایر به واسطه کوچ‌رو بودن می‌توانند در محل زندگی خود پنل‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

وی اضافه داشت: با رویکرد راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از سرمایه گذاران احداث نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق حمایت ویژه می‌شود که انتظار داریم بخش خصوصی از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد.

جعفر میگلی اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه، اصلاح و بهینه سازی با ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان بوشهر شروع شده است.

وی بیان کرد: این طرح در قالب ۱۴ قرارداد و در شهرستان‌های مختلف استان عملیاتی شده که بهره‌برداری از آن منجر به افزایش پایداری برق در استان بوشهر خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424662

مهمترین اخبار ایران و جهان: