نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 10:52

«هفته‌ای با محبت» در کرمانشاه

دیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: سال گذشته «استاد محمدجواد محبت» یکی از اساتید و شاعران کرمانشاهی را از دست دادیم، که به همین منظور هفته جاری را به نام «هفته‌ای با محبت» نکرده‌ایم.

محمدخیاط‌زنجانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرماشناه، از نامگذاری هفته جاری به نام «هفته‌ای با محبت» خبر داد و در خصوص علت این نامگذاری، اظهار کرد: سال گذشته «استاد محمدجواد محبت» یکی از اساتید و شاعران کرمانشاهی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: استاد محبت در کنار شعرهای زیادی که در حوزه‌های مختلف سروده‌اند در بخش کودک دستی به قلم داشتند و هنور هم خاطره «دو کاج» در ذهن‌ ما ایرانی‌ها باقی مانده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت دستگاه‌های فرهنگی استان، نشان شعر محبت را تعریف کردیم که امسال به صورت منطقه‌ای و سال آینده امیدواریم به صورت ملی در حضور شعر کودک و نوجوان اهدا شود.

وی خاطرنشان کرد: فراخوانی در این راستا با همکاری دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری، آموزش و پرورش، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمانشاه در بین ۶ استان منطقه انجام شد که ۳۰۰ اثر از شعرای نوجوان در سه بخش شعر کلاسیک، شعر نو و بررسی و تحلیل شعر دو کاج استاد محبت ارسال شده، بررسی و داروی‌ها آثارها انجام شده است. 

خیاط‌زنجانی خاطرنشان کرد: در پایان هفته جاری(روز پنجشنبه) در مرکز شماره ۲ ساعت ۹.۵ صبح با حضور اساتید بزرگ ملی، فرهیختگان، شعرا، مسؤولان و نوجوانان شاعر مراسمی برای اهدای نشان محبت و رونمایی از سرود با محوریت استاد محبت برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی مراکز سطح استان در این هفته مکلف شده که برای اعضای خود در راستای معرفی شخصیت استاد محبت کار کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426518

مهمترین اخبار ایران و جهان: