نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 19:10

ضرورت توجه ویژه مدیریت شهری و دستگاه های متولی به رونق مساجد

اراک- استاندار مرکزی گفت: نبود مسجد در برخی از شهرک‌های مسکونی پذیرفتنی نیست و ساخت مسجد باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر سه‌شنبه در نشست شورای راهبردی مساجد استان مرکزی در اراک اظهار داشت: کانون اصلی تحولات اسلام مساجد هستند و اسلام بر پایه مساجد بنا شده و امام خمینی (ره) با تکیه بر مساجد انقلاب اسلامی را تشکیل داد و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت مسجد محوری است و اهمیت فراوانی دارد که روز به روز باید تقویت شوند.

استاندار مرکزی افزود: مساجد سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند و نقش مؤثری در اعتلا و پیشرفت جامعه و کشور داشته‌اند و اساس نهضت امام خمینی (ره) بر پایه مساجد است و گام دوم انقلاب باید رویکرد مسجد محوری و احیای کارکرد مساجد برای حل مشکلات و خدمت به مردم تقویت شود.

وی تاکید کرد: مساجد و مراکز دینی در شهرسازی باید اولویت داشته باشد و مساجد نقش مهمی در امیدآفرینی در جامعه دارند و لذا محوریت کلیه برنامه‌ها باید تقویت مساجد باشد.

مخلص الائمه بیان کرد: اکنون در زمینه وجود مساجد در بافت شهری و تاریخی مشکلی وجود ندارد اما در بافت‌های جدید برخی شهرها مشکلات جدی دارند که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه نبود مسجد نقص فرهنگی و اجتماعی برای جامعه است و پیامدهایی به همراه دارد که باید رفع شود، گفت: نبود مسجد در برخی از شهرک‌های مسکونی این استان پذیرفتنی نیست و باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: مردم در مساجد باید حضور فعال داشته باشند و دخالت‌های بیرون مسجد نباید تأثیری در نقش آفرینی مردم در این حوزه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه محتوا و کیفیت عملکرد ائمه مساجد و ارتباط با جوانان برخی موفق و برخی مناسب عمل نکرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432718

مهمترین اخبار ایران و جهان: