نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:51

مسئله‌محوری باید در هنر و رسانه تقویت شود

زنجان-رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: یکی از چالش‌های امروز هنر و رسانه نبود مسئله و دغدغه در تولیدات است که باید این موضوع تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نعمتی، بعد از ظهر شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر زنجان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: فعالیت‌های هنری برای اثربخشی و بازتاب در جامعه باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی ابراز کرد: وقتی خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری به بطن جامعه نفوذ کنند و خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها را انعکاس دهند، مردم نیز به رسانه اعتماد می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها با نفوذ در بین مخاطبان متعدد و اقشار مختلف در دریافت مطالبات و ذائقه مردم یک قدم جلوتر از سایر بخش‌ها هستند، بیان کرد: رسانه از طریق این ارتباط گسترده می‌تواند به بخش‌های مختلف هنر کمک کند.

وی ادامه داد: رسانه می‌تواند مشکلات مردم را با زبان هنر منتقل کند و با توجه به اینکه امروزه رسانه‌های دیداری مورد اقبال بیشتر مردم هستند، رسانه و هنر می‌توانند برای اثرگذاری بیشتر در مخاطبان در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نعمتی نبود نگاه مسئله‌مند را مشکل امروز رسانه و هنر دانست و گفت: رسانه و هنر نباید فقط به جنبه آماری محدود شوند و زمانی اثرگذاری در مخاطبان محقق می‌شود که در تولیدات مسئله و دغدغه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه یک بخش از هنر به تولید و یک بخش به توزیع مربوط می‌شود، عنوان کرد: اگر محصولات فرهنگی اعم از کتاب، موسیقی‌، فیلم یا هنرهای تجسمی در کنار رسانه قرار نگیرد، بخش توزیع به درستی شکل نمی‌گیرد و اثر دیده نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان مسئله‌محوری، بوم‌گرایی و مردم‌محوری را جزو مولفه‌های هنر انقلاب خواند و افزود: اگر هنر از مردم فاصله بگیرد، ماندگار نمی‌شود و از آنجایی که رسانه هیچگاه از مردم جدا نمی‌شود، لازم است پیوند بیشتری بین هنر و رسانه ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438662

مهمترین اخبار ایران و جهان: