نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:45

زاخارووا: تلاش اوکراین برای حمله به‌ کریمه بی‌پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: تلاش اوکراین برای حمله به‌ کریمه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای به تلاش کی یف برای حمله به پل کریمه واکنش نشان داد.

دربیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: این حملات تروریستی را به شدت محکوم می کنیم. پل کریمه یک زیرساخت کاملا غیرنظامی است و حملات به آن غیرقابل قبول است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: چنین خرابکاری به جامعه بین المللی این فرصت را می دهد تا بار دیگر به ماهیت واقعی رژیم کی یف پی ببرد. چنین اقدامات وحشیانه ای قابل توجیه نیست و بی پاسخ نخواهد ماند.

سرگئی آکسیونوف، فرماندار منطقه کریمه با اشاره به سرنگون شدن ۲ فروند موشک اوکراینی در تنگه کرچ با پدافند هوایی ارتش روسیه، گفت که پل کریمه در این حمله آسیبی ندیده است.

آکسیونوف در کانال تلگرامی خود نوشت: سامانه پدافند هوایی ۲ فروند موشک دشمن را در منطقه تنگه کرچ سرنگون کرد. پل کریمه در این حمله آسیبی ندید.

این حمله در حالی رخ داد که وزارت دفاع روسیه صبح امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که «حمله تروریستی رژیم کی‌ یف با ۲۰ پهپاد برای هدف‌ قراردادن زیرساخت‌ های شبه‌ جزیره کریمه» را دفع کرده است.

علاوه بر این، چندی پیش نیز مقامات شبه‌ جزیره کریمه از وقوع یک انفجار در پل کریمه خبر دادند که در پی آن ۲ نفر کشته و یک نفر نیز زخمی شدند.

شبه‌ جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌ پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، دائماً هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌ های اخیر تشدید شده است.

مقامات اوکراینی مدعی شدند که می‌ توانند با تسلیحاتی که از غرب دریافت می‌ کنند، شبه‌جزیره کریمه را از مسکو پس بگیرند!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438562

مهمترین اخبار ایران و جهان: