نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 19:34

کشف حجاب جرم است/برخورد پلیس با هنجارشکنان

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه، گفت: پلیس با هنجارشکنان بر اساس قانون برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر در مورد موضع پلیس در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: هم اکنون لایحه عفاف و حجاب برای اجرایی و قانونی شدن به مجلس رفته و بعد از ابلاغ، پلیس بر اساس آن اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به قانون‌های موجود در خصوص حجاب، خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ذیل ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب جرم است و پلیس نیز در برخورد بر اساس قانون عمل خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به غیرتمندی مردان و زنان این خطه از ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در خصوص موضوع عفاف و حجاب نسبت به برخی از استان‌ها مشکل کمتری دارد اما با این وجود گشت‌های انتظامی پلیس مستقر شده و فعالیت دارند.

به گفته وی، ابتدا تذکر لسانی به افرادی که در خصوص موضوع عفاف و حجاب قانون شکنی می‌کنند داده می‌شود و در صورت تکرار پلیس بر اساس قانون به وظیفه خود عمل می‌کند، البته تعداد افراد قانون شکن در بحث کشف حجاب بسیار معدود است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438762

مهمترین اخبار ایران و جهان: