نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 22:44

بایدن به طرز شرم‌آوری تسلیم ایران شده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با انتقاد شدید از موضع دولت کنونی این کشور در قبال ایران، گفت که بایدن تسلیم ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلوریدا وویس، ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به انتقاد شدید از نحوه رسیدگی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به مساله ایران پرداخت و گفت که او مقابل تاکتیک‌های ایران تسلیم شده است.

دی‌سانتیس در توییتی درباره پرداخت غرامت ۶ میلیارد دلار اخیر به ایران، ابراز نگرانی کرد و با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی مدعی شد که این پرداختی به طور غیرارادی از جاه‌طلبی هسته‌ای ایران حمایت می‌کند!

وی در شبکه اجتماعی «ایکس/توییتر سابق» نوشت: این غرامت ۶ میلیارد دلاری به ایران کمک خواهد کرد تا سلاح هسته‌ای بسازد، از تروریسم حمایت و به روسیه کمک کند! مماشات و ضعف بایدن ایران را به حمله به ما و متحدان ما تهییج کرده و مسیر ایران برای دسترسی هرچه بیشتر به سلاح هسته‌ای را تسهیل می‌کند.

این ادعاهای واهی درباره فعالیت های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران درحالی است که آمریکایی ها تاکنون هیچ ادله ای مبنی بر تلاش تهران در جهت دستیابی به سلاح هسته ای ارائه نکرده اند.

یک منبع آگاه دیروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، ضمن تائید این خبر گفت: منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی است که در خصوص انتقال از کره جنوبی درباره آنها توافق شده است. پس از انتقال قطعی منابع به یک حساب در قطر، زندانی‌های آمریکایی خارج می‌شوند و همچنین تعدادی از زندانیان ایرانی در آمریکا هم آزاد می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437362

مهمترین اخبار ایران و جهان: