نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 09:29

برگزاری ۱۲۰۰ کارگاه پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

رشت- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری ۱۲۰۰ کارگاه میدانی آموزش چهره به چهره پیشگیری از غرق شدگی در استان خبر داد.

رضا همتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور هر ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر است، اظهار کرد: نقش آموزش همگانی در کاهش چشمگیر حوادث برای هموطنان بسیار اثرگذار است.

معاون آموزش و پژوهش هلال‌احمر گیلان افزود: به جهت نقش و وظیفه جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی و پیشگیری، این معاونت در کنار اجرای سایر دوره‌های ابلاغ شده با هدف اطلاع رسانی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه در خصوص پدیده غرق‌شدگی، نسبت به برگزاری کارگاه‌های عملیاتی و میدانی در قالب آموزش‌های ایستگاهی در سواحل، اماکن پرتردد شهری و همچنین خانه‌های هلال اقدام نموده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح که توسط تعداد ۱۲۵ نفر از مربیان پایه که آموزش‌های مورد نیاز را قبل از اجرای طرح فرا گرفته‌اند در سواحل، مناطق و اماکن شهری و نیز خانه‌های هلال استان با محوریت ارائه هشدارها و آموزش‌های لازم مرتبط با پیشگیری از غرق شدگی و نیز آموزش‌های لازم در خصوص کمک‌های اولیه در مواجهه با غرق شدگی را در سطح استان آموزش می‌دهند و در قالب این طرح تعداد ۳۵۰ کارگاه در ۳۵۰ خانه هلال، ۳۵۰ کارگاه در سواحل و ۵۰۰ کارگاه میدانی در حال برگزاری می‌باشد.

همتی اضافه کرد: نظر به اینکه این آموزش‌ها تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت در همین رابطه از هم استانی‌ها و سایر هموطنانی که به این استان سفر می‌کنند درخواست می‌شود با مراجعه به سایت آموزشی جمعیت هلال احمر به آدرس الکترونیکی www.khadem.ir در دوره‌های آموزشی مرتبط با پیشگیری از غرق شدگی و سایر موضوعات کمک‌های اولیه شرکت نموده و گواهینامه دریافت نمایند.

گفتنی است؛ هلال‌احمر گیلان در فصل تابستان نسبت به اجرای پویش ملی غرق نشویم در نوار ساحلی با حضور ۱۱۲۷ نفر نیروی انسانی اقدام و از هشتم تا سی و یکم تیر ماه، ۱۷۴ نفر از هموطنان را از غرق شدگی حتمی نجات داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394262

مهمترین اخبار ایران و جهان: