نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:33

دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات تا پایان شهریور اقدام کنند

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: مانده اعتبارات تملک در حساب دستگاه های اجرایی استان زیاد است لذا دستگاه‌ها در زمان باقی مانده تا پایان شهریور نسبت به جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و اتمام پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات کردستان ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنندج اظهار کرد: فرمانداری شهرستان سنندج مجموعه‌ای فعال و پویا است و خودشان کاملا نظارت دارند و ما از نظر نظارتی در این شهرستان کمترین مشکل داریم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تاکید کرد: مانده اعتبارات تملک در حساب دستگاه‌های اجرایی زیاد است لذا دستگاه‌ها در زمان باقی مانده تا پایان شهریور نسبت به جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و اتمام پروژه‌ها اقدام کنند.

مقیاسی گفت: با توجه به تورم در کشور، چنانچه هر چه زودتر پروژه‌ها تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شود  درصد پیشرفت بیشتری خواهد داشت لذا کارهای مقدماتی در فصل نیمه دوم سال انجام گیرد و به محض شروع فصل عمرانی عملیات اجرایی پروژه‌ها فعال شود.

وی یادآور شد: کردستان در شاخص تورم در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد و باید هر چه سریع‌تر پروژه‌ها انجام شود تا از تورم مصون بمانیم.

مقیاسی افزود: علاوه بر اعتبارات شهرستان‌ها برخی ظرفیت‌ها در قانون بودجه هست که ادارات می‌توانند استفاده کنند، یکی از آنها استفاده از قیر است و دستگاه‌های متولی از این قانون تا حد امکان استفاده کنند و با رایزنی سهمیه قیر بیشتر برای استان دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ راه و شهرسازی، تمام ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده توسط شرکت بازآفرینی شهری را برگشت داده بود و باید به فکر اعتبارات ویژه برای شهرستان باشد.

مقیاسی به طرح‌های زیست مربوط به سد آزاد نیز اشاره کرد و افزود:  برای اینکه سد آزاد به مشکل سد قشلاق دچار نشود باید از همین الان چاره‌ای اندیشید و جزو اولویت‌های اصلی استان گذاشته شود. 

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با مرکز و وزارتخانه‌های خود تعامل بیشتر داشته باشد و سعی کنیم مشکلات استان را برطرف کنیم.

مقیاسی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش‌ها و پیگیری‌ها با وجود اینکه امسال رشد مناسبی در بخش اعتبارات تملک داشته‌ایم اما مشکلات استان به حدی زیاد است که چند برابر این اعتبارات کفاف نمی‌دهد.

وی گفت: دستگاه‌ها برای اجرای پروژه‌ها و حل مشکلات مردم از نیروها و ظرفیت‌های داخلی خود نیز استفاده کنند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406462

مهمترین اخبار ایران و جهان: