نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 20:37

توفیقات دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و بصره در زمینه علمی

اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه علوم پزشکی بصره در موارد مختلفی به توافقات خوبی در مسائل فرهنگی و علمی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به نشست خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بصره اشاره کرد و افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی، منطقه‌ای و اقلیمی عراق و ایران، تعاملات خوبی همیشه بین این دو کشور برقرار بوده و است؛ از این رو دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه علوم پزشکی بصره در موارد مختلفی به توافقات خوبی در مسائل فرهنگی و علمی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه بصره و مجموعه پزشکی آن دارای یکی از پیشرفته‌ترین امکانات پزشکی است؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و ما درصدد هستیم تا با ارتباطات بیشتر بین این دو دانشگاه، از تجارب مشترک استفاده کنیم.

سرمست بیان کرد: از اهم موضوعاتی که در جلسه مطرح شد، بحث ارتقای دو دانشگاه بود که می‌توانیم در راستای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان در امور پزشکی، گام‌های مؤثری برداریم.

وی گفت: از دیگر موضوعات مهم این جلسه، بحث گردشگری سلامت و درمان بیماران بود تا استان خوزستان نیز بتواند همچون دیگر نقاط ایران از این موضوع نهایت استفاده و بهره را ببرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: این جلسه در راستای روان‌سازی و تفاهم بیشتر و توسعه روابط در زمینه‌های آموزش، پژوهش و مسائل بیمارستانی تشکیل شده و هر دو دانشگاه در این زمینه‌ها به توافقات خوبی دست پیدا کردند؛ امیدواریم که این جلسه شروع یک ارتباط خوب و تعاملی سازنده برای ارتقای سطح بهداشت و درمان هر دو کشور باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373662

مهمترین اخبار ایران و جهان: