نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 17:04

تزریق ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی لرستان

استاندار لرستان از تزریق حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نقد به پروژه‌های عمرانی این استان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرهاد زیویار عصر امروز در نخستین دیدار خود با اعضای شورای وحدت  لرستان، اظهار داشت: دولت همت خود را بر تلاش شبانه‌روزی و رفع انباشت مشکلات و حتی پرداخت بدهی‌های دولت قبل متمرکز کرده‌ است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر چهار  شاخصه اصلی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات افزود: همه باید نسبت به این مؤلفه‌ها احساس مسئولیت داشته باشیم و تا جایی که می‌توانیم افراد صالح به انقلاب را انتخاب کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به دغدغه‌مندی شورای وحدت لرستان و اهمیت موضوع انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: انتظار می‌رود از تلاش‌ها و خدمات دولت‌مردان حمایت کنید و بر تقویت مشارکت مردمی در امور تأکید داشته باشید.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت دولت سیزدهم عنوان و بیان کرد: احیای 71 واحد اقتصادی در سال 1401 در لرستان همچون ماشین‌سازی، صنایع گهر دورود، آب معدنی مینو، ساخت لوله از الیاف، مجتمع فولاد خرم‌آباد از مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

استاندار لرستان ابراز کرد: تکمیل و بهره‌برداری از برخی پروژه‌ها و ظرفیت‌های صنعتی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی، سیمان سفید ازنا، نساجی بروجرد و شیرخشک بروجرد از مهم‌ترین واحدهای این استان است.

زیویار با بیان اینکه اعتبارهای اختصاص‌یافته به پروژه‌های عمرانی در دولت سیزدهم قابل‌مقایسه با دولت قبل نیست، گفت: حداقل 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نقد در این دوره در اختیار پروژه‌های عمرانی قرار داده شده و تکمیل‌ شدن پروژه‌ها نتیجه توجه دولت به لرستان است.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی لرستان سال گذشته 45 هزار میلیارد تومان بود، افزود: مصارف منابع بانکی این استان به 49 هزار میلیارد تومان رسید و این نشان‌دهنده توجه دولت به لرستان است.

استاندار لرستان بر تداوم برگزاری جلسات با احزاب تأکید و عنوان کرد: امید است برگزاری جلسات با احزاب مختلف به فضای همدلی و وفاق برای آبادانی این خطه تبدیل شود.

انتهای پیام/644/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1420418

مهمترین اخبار ایران و جهان: