نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 20:30

اقدامات ویژه‌ای در بیمارستان‌های خوزستان در حال انجام است

اهواز- مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای کاهش آمار زایمان سزارین در خوزستان، اقدامات ویژه‌ای در بیمارستان‌های استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی علوی عصر دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به جایگاه پایین خوزستان در زمینه زایمان سزارین نسبت به آمار کشور اشاره کرد و افزود: رواج زایمان‌های بی درد و کم درد در چهار بیمارستان خوزستان در حال انجام است.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: زایمان سزارین یکی از روش‌های تولد جنین در تمام دنیا است که به لحاظ آماری میزان اقبال به این روش در کشورهای مختلف متفاوت است.

وی عنوان کرد: به طور کلی این روش بیشتر به این دلیل مورد استقبال زنان قرار می‌گیرد که به هنگام انجام آن زنان درد کمتر و یا هیچ دردی را در زایمان تجربه نمی‌کنند و نیز آنکه بسیاری از عوارض و پیامدهایی که در پی انجام زایمان طبیعی رخ می‌دهد را با انجام این روش زایمان به نوعی دور می‌زنند.

علوی تصریح کرد: اما به هر حال زایمان سزارین مثل همه جراحی‌ها معایب و عارضه‌های مخصوص به خود را دارد و می‌تواند منشأ بروز مشکلاتی شود؛ روش زایمان سزارین در برخی موارد ضروری می‌شود و بهترین جایگزین زایمان طبیعی برای زنانی است که شرایط خاصی را تجربه می‌کنند.

وی اضافه کرد: توجه به این نکته مهم است که زایمان سزارین دارای خطراتی خواهد بود. این یک عمل جراحی بزرگ است که شامل برش در ناحیه شکم خانم باردار و خارج کردن کودک از رحم است.

علوی گفت: همچنین ریکاوری بعد از زایمان سزارین آسان نیست. مادر علاوه بر درد و نیاز به استراحت بعد از جراحی بزرگ سزارین مجبور به مراقبت از کودک خود نیز خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046689

مهمترین اخبار ایران و جهان: