نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 19:59

الهامی: قلق قهرمانی در جام حذفی را از گل‌محمدی یاد گرفتم!/ به باور برسیم غم و غصه ندارم

سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: از محمد ربیعی و داور بازی با مس رفسنجان عذرخواهی می‌‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ساکت الهامی که در بازی هوادار و مس رفسنجان از زمین اخراج شده بود پس از این مسابقه و با حضور در نشست خبری اظهار داشت: قبل از هر چیز باید در مورد سوتفاهمی که با محمد ربیعی ایجاد شد صحبت کنم. جمله‌ای را شنیدم که یکی از بچه‌ها گفت با من نبوده است. در لحظه‌ای که اخراج شدم دیگر با بازیکنانم ارتباط نداشتم. وقتی می‌خواستم بیرون بروم ربیعی می‌خواست به من دست بدهد اما من به دلیل همان جمله‌ای که شنیده بودم با او دست ندادم اکنون از او می‌خواهم معذرت‌خواهی کنم.

وی افزود: ربیعی آن جمله را به فرد دیگری گفته بود از مربیان با دانش، جوان و آینده‌دار فوتبال ما است و از ربیعی معذرت می‌خواهم. کارکردش گویای همه چیز است به عنوان برادر بزرگتر شهامت دارم که از ربیعی به خاطر دست ندادن عذرخواهی کنم در رختکن نیز با او صحبت کردم. از داور هم به دلیل قضاوت خیلی خوبش تشکر می‌کنم اما از روح‌الله شریفی نیز معذرت می‌خواهم جمله‌ای که شینیدم همه چیز را به هم ریخت وقتی با داور صحبت کردم گزارش خود را داده بود هیچ مشکلی نیست گردن ما از مو باریک‌تر است اولین بار بود که در طول فصل چنین کاری انجام دادم. خودم شرمنده شدم. در ابتدای فصل به خودم قول دادم اخراج نشوم اما همه چیز دست به دست هم داد. واقعاً فشار هم روی من وجود داشت. خیلی سخت است در آن شرایط خودت را نگه دارید.

الهامی عنوان کرد: همین الان هم اعتقاد دارم روی فریبرز گرامی قبل از اخراج شدن این بازیکن خطا شد. اکنون نیز بر این موضوع واقف هستم زیرا خودم صحنه را دیدم. با این وجود باز هم به داوری خسته نباشید می‌گویم. در سایر صحنه‌ها شریفی و کمک‌‌هایش و داور چهارم فوق‌العاده قضاوت کردند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

الهامی تاکید کرد: بازی با مس رفسنجان خیلی سخت بود. روز گذشته به ایمان عالمی گفتم این موضوع را در نشست خبری بگوید. گل زدن به این تیم سخت است و 2 تیم پایاپای  بازی کردند. در برهه‌ای آن‌ها و در برهه ای ما موقعیت داشتیم اما نشد تیم‌ها راحت بازی کنند. در پایان از بچه‌های خودم تشکر ویژه دارم و دست‌بوس آن‌ها هستم. به بازیکنان مس رفسنجان خسته نباشید می‌گویم. جو پنالتی‌ها گذر فوتبالی است که برای همه وجود دارد. چیزی از ارزش‌های تیم خوب حریف کم نمی‌شود. به این دلیل به نشست خبری آمدم که فقط درمورد صحنه آخر با ربیعی صحبت کنم. به او بابت تیم خوبش تبریک می‌گویم و در این چند سال فوق‌العاده کار کرده است.

وی درخصوص نتایج خوب اخیر  هوادار و شانس این تیم برای قهرمانی جام حذفی، گفت: یکی از دلایلی که امروز چنین اتفاقی افتاد، فشاری است که روی من وجود دارد. همه می‌گویند ساکت الهامی اینجا است و هوادار می‌خواهد قهرمان شود اما جام حذفی اینگونه نیست و به یک مو بند است. اگر  پنالتی ما به گل نمی‌رفت و برای آن‌ها می‌رفت، اکنون حذف شده بودیم اما از اینکه بچه‌ها با وجود من برای بازی کردن اعتماد به نفس می‌گیرند، برای من مایه دلخوشی است. با توجه به تیم‌های خوبی که بالا آمده‌اند، قرعه مرحله بعدی سخت است. قرعه ما هم سخت خواهد بود و تیم‌های خیلی خوبی در مررحله بعدی حضور دارند.

سرمربی هوادار گفت: ما هم تیم بدی نیستیم و تیم خوبی هستیم. در این 3-2 هفته پرسپولیس و تیم گردن کلفت مس رفسنجان را برده‌ایم.  مس به هیچی تیمی باج نداده و امیدوارم بچه‌ها به این خودباوری برسند که می‌توانیم مقابل هر تیمی قابل احترام بازی کنیم. فقط نیت من این است برابر هر تیمی باور داشته باشیم. به این باور برسیم، غم و غصه‌ای ندارم.

الهامی درمورد  دلیل اخراج خود، توضیح داد: جمله‌ای را شنیدم که گویا ربیعی آن را به فرد دیگری گفته بود. وقتی بچه‌ها جمله را به من گفتند، از ربیعی این توقع را نداشتم. در زمانی که اخراج شدم و بیرون آمدم، با او دست ندادم و به همین دلیل معذرت خواهی می‌کنم. به ربیعی گفتم آن جمله با دست دادنت همخوانی ندارد اما میلاد فاندر(مدیر رسانه‌ای) هوادار گفت منظورش من نبوده‌ام.  به همین دلیل به رختکن مس رفسنجان رفتیم و از دل ربیعی درآوردم. باز هم می‌گویم او از مربیان خوب و باکلاس فوتبال ما است.

سرمربی هوادار درمورد اینکه پس از بازی گفت "پنج سال است می‌خواهند ببازم اما من بباز نیستم" اظهار داشت: بازی است دیگر. ما هم نباختیم. ( او در این لحظه خطاب به یکی از خبرنگاران حاضر در محل و طراح این سوال گفت) می‌خواهم فشار نیاورید. گناه داریم و باید فکر ما را هم بکنید. لب من اکنون خشک شده با وجود اینکه 3 بطری آب خوردم. با این فیزیک نمی‌شود اما نفرین می‌کنم تا مربی شوی. سپس تیمت در شرایط سخت قرار بگیرد.

الهامی درمورد شرایط هوادار در ادامه راه، عنوان کرد: روز به روز شرایط ما خوب می‌شود. دوست دارم از نفرات کنار خودم یعنی علی طهماسبی، میلاد فاندر، جواد رحیمی تشکر کنم که مثل 3 برادر کنار من هستند. همچنین از بازیکنان و اعضای کادرفنی یعنی ایمان عالمی، شاهرخ بیانی، داود فنایی که بی دلیل نبود می‌گفتند بهترین مربی دروازه‌بان‌های ایران است تشکر کنم. دیدید امروز خالدآبادی و مهرداد طهماسبی چه قدر خوب بودند. همچنین از مظاهر رحیم‌پور، حمید عبدالوند و امیرحسین فشنگچی که به تازگی به جمع ما اضافه شده و به عنوان یک جوان آینده خیلی خوبی دارد تشکر می‌کنم. دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم. نقش همه این نفرات از من پررنگ تر است.

وی درمورد تعویض محمدرضا خالدآبادی و به زمین فرستادن طهماسبی در وقت‌های اضافی، عنوان کرد: صادقانه می‌گویم هرچند خالدآبادی فوق‌العاده جوان و مهرداد پنالتی‌گیر است  اما اصلا به این داستان اعتقاد ندارم که در یک بازی دروازه‌بان را بیرون بیاوریم و نفر دیگری را برای پنالتی گرفتن جایش بگذاریم. البته شرایط به شکلی بود که نمی‌خواستم خالدآبادی در پنالتی‌ها خراب شود. در 10 بازی 7 کلین شیت کرده است. داود فنایی توصیه کرد و گفت فکر می‌کند اگر این کار را انجام بدهیم، بهتر است. مهرداد هم از لحاظ روحی و روانی فوق‌العاده بود و مسیر همه پنالتی‌ها را رفت.

سرمربی هوادار درخصوص اینکه راهکار جام گرفتن در جام حذفی را بلد است زیرا با نساجی و تراکتور قهرمان این رقابت‌ها شده است، گفت: ان‌شاالله اگر بالا رفتیم یا حتی اگر نرفتیم، این راهکار را در پایان می‌گویم. اگر الان بگویم فایده ندارد اما صادقانه بگویم قلقی دارد که از یحیی گل‌محمدی یاد گرفته‌ام. باید مرد باشم و این حرف را بزنم که از او یاد گرفته ام. خودش هم 2 قهرمانی جام حذفی دارد. 

الهامی درمورد بازی نکردن عزت الله پورقاز و شرایط روحی نامناسبش، پاسخ داد: او از بهترین بازیکنان ما و از بهترین مدافعان لیگ از لحاظ آماری است. ضمن اینکه یک انسان تمام عیار است ولی مشکلی دارد که همگان می‌دانند. در جمع ما هم نبود و به تازگی به جمع هوادار اضافه شده است. جایش در تیم خالی بود اما بچه‌ها فوق‌العاده بازی کردند.  طبیفعت فوتبال همین است. اگر آماده‌تر بود، بازی می‌کرد. چه بسا بتواند در بازی بعدی به زمین برود. از لحاظ روحی بچه‌ها با عزت ارتباط دارند.  خیلی به هم ریخته بود. خوشحالم اکنون کنار ما است. بداند ما هم تا آخرین روز کنارش هستیم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047001

مهمترین اخبار ایران و جهان: