نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 01:39

توزیع پنل‌های خورشیدی در بین عشایر پلدختر

پلدختر- رئیس امور عشایری پلدختر از توزیع ۵۲ پنل خورشیدی به منظور تامین روشنایی مناطق کوچ رو و عشایر در بین عشایر این شهرستان خبر داد.

سید عیسی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۲ دستگاه پنل خورشیدی به منظور تأمین روشنایی مناطق کوچ رو بین عشایر شهرستان پلدختر توزیع شد.

وی عنوان کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی در بین عشایر پلدختر در دستور کار قرار گرفته است بر این اساس در سنوات گذشته ۱۲۵ دستگاه پنل بین خانواده‌های عشایری شهرستان توزیع شد که با اجرای این طرح در مناطق عشایر نشین شهرستان سیاه چادرهای عشایر با کمک انرژی و برق خورشیدی روشن شده است.

توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر پلدختر

رئیس امور عشایری پلدختر، افزود: بر اساس آمار ۶۳۷ نفر از عشایر شهرستان متقاضی پنل خورشیدی هستند که لیست آنها به مرکز استان ارائه شده که طی سه سال آینده دستگاه‌های آنها تأمین و بین مناطق عشایری توزیع می‌شود.

کاظمی، گفت: قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی در گذشته ۹۸۰ هزار تومان بود که امسال به یک میلیون ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی وزن سبک، قابل حمل بودن و نصب آسان و سهولت استفاده توسط مصرف کننده را از مزایای پنل‌های خورشیدی دانست و افزود: تأمین روشنایی درون چادرهای عشایر در شب و تأمین انرژی مورد نیاز برای آب گرم حمام آنها از مزایای طرح نصب پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایر نشین شهرستان است.

رئیس امور عشایری پلدختر، یادآور شد: پنل‌های خورشیدی علاوه بر تأمین روشنایی قابلیت شارژ چراغ قوه و گوشی تلفن همراه، روشن کردن تلویزیون و رادیو و تبلت دانش آموزان را دارند.

کاظمی با بیان اینکه با توجه به استقبال خوب عشایر شهرستان طرح توزیع پنل‌های خورشیدی همچنان ادامه دارد، افزود: این پنل ها توسط صفحه خورشیدی نور را جذب و با یک باتری مبدل، انرژی خورشید را به انرژی نورانی تبدیل می‌کنند که می‌تواند تا سه لامپ هفت وات برق تولید کند و می‌توانند به توسعه امر آموزش فرزندان عشایر کمک شایانی کند.

وی گفت: پنل‌های خورشیدی با همکاری وزارت نیرو و توزیع برق شهرستان تأمین و در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069101

مهمترین اخبار ایران و جهان: