نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 11:56

کمیته نظارت و تنظیم بازار در قالب خدمات سفر در گلستان ایجاد شد

گرگان- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت گلستان گفت: کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد هماهنگی خدمات سفر گلستان از اول اسفند ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر کرامتی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به راه اندازی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان، کمیته نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از آغاز اسفند ماه سالجاری تشکیل و تا پایان تعطیلات نوروزی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت گلستان افزود: این کمیته با عضویت دستگاه‌های نظارتی و انجمن‌های مردمی شامل ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غله وخدمات بازرگانی، دامپزشکی، فرودگاه، راه آهن شمال شرق، در اقدامات نظارتی مرتبط به خدمات سفر نظارت می‌کنند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، شهرداری‌ها، اتاق اصناف، بازرسی و نظارت اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، جوامع گردشگری وحمل ونقل و اتحادیه‌های صنفی از دیگر اعضای این کمیته هستند.

کرامتی ادامه داد: تمام اعضا بر اساس شرح وظایف محوله خود و با هماهنگی کمیته و ستاد خدمات سفر اقدامات نظارتی ویژه به صورت بازدیدهای مشترک و تخصصی را با اولویت نظارت بر مراکز و بنگاه‌های اقتصادی ارائه کننده کالا و خدمات به مردم شریف استان، مسافران و گردشگران نوروزی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

کرامتی بیان کرد: کمیته نظارت و تنظیم بازار با دو هدف نظارت بر مراکز ارائه کننده کالا و خدمات شامل تمامی بنگاه‌های اقتصادی، بازارچه‌ها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی جاده‌ای، مناطق گردشگری و تفریحی و… و نیز برنامه ریزی لازم در راستای تأمین اقلام مورد نیاز و مایحتاج عمومی و اقدامات تنظیم بازاری، در تمامی شهرستان‌های تابعه استان با همین ترکیب استانی به انجام شرح وظایف محوله و خدمات رسانی خواهند پرداخت.

وی افزود: کماکان، تلفن‌های دریافت گزارشات و پیشنهادات مردمی تمامی دستگاه‌ها آماده دریافت گزارش و شکایات احتمالی خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069589

مهمترین اخبار ایران و جهان: