نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 11:11

تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی در اردبیل ممکن شد

اردبیل-رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) اردبیل گفت: تشخیص زودهنگام عفونت‌های تهاجمی قارچی در بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل ممکن شد.

حامد محسنی راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تشخیص زودهنگام عفونت‌های تهاجمی قارچی با راه اندازی آزمایش بررسی «آنتی ژن گالاکتومنان سرمی» در بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل ممکن شد.

وی افزود: این آزمایش برای اولین بار در استان اردبیل و منطقه شمال‌غرب کشور در بخش دولتی راه اندازی شده که با تعرفه مصوب دولتی و با هزینه یک سوم بخش خصوصی در آزمایشگاه بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) قابل انجام است.

رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) اردبیل با بیان اینکه این بیمارستان آماده پذیرش و دریافت نمونه‌های ارجاعی از استان‌های همجوار و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی است، گفت: این آزمایش به منظور تشخیص زودهنگام و درمان به موقع عفونت‌های تهاجمی قارچی در بیماران مبتلا به سرطان، اختلالات و بدخیمی‌های خونی، نوتروپنیک، بیماران پیوند مغز استخوان، دریافت کنندگان طولانی مدت داروهای استروئیدی، آنتی بیوتیک ها راه اندازی شده است.

محسنی‌راد ضمن تشکر از همکاری و مساعدت مسئولین دانشگاه و بیمارستان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود گره‌گشای مشکلات درمانی بیماران باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101501

مهمترین اخبار ایران و جهان: