نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 17:56

تکلیف زباله عمارت آمل مشخص شود

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باید دو سال پیش از آبگیری سد هراز، تکلیف محل دپور زیاله در عمارت آمل مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاء الله کاویان عصر سه شنبه در جلسه ستاد پسماند استان با اشاره به درخواست فرماندار چالوس برای احداث کارخانه بیوگاز، گفت: این طرح ابتدا باید روند فنی خود را طی کند، لذا طرح توجیه فنی باید از سوی شهرداری چالوس ارائه شود.

وی افزود: اگر بنا به احداث کارخانه بیوگاز در چالوس است باید نقطه قبلی پاکسازی و درختکاری شود و سپس در خصوص جانمایی و احداث مرکز جدید تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین در خصوص موضوع نخاله‌ها و زباله‌های ساختمانی براساس گزارش مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان اظهار داشت: علاوه بر اقدامات نظارتی، نیاز به فرهنگ‌سازی در این حوزه ضروری است که می‌طلبد صدا و سیما و رسانه‌ها به این امر بپردازند.

کاویان افزود: با برگزاری جلسه با شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های داوطلب در حوزه بازیافت نخاله‌های ساختمانی را شناسایی می‌کنیم.

وی درباره مشکل محل دپوی زباله در محدوده سد هراز با یادآوری اینکه بر اساس قراردادها و پیمان‌های مربوط به این طرح، باید دو سال پیش از آبگیری سد، تکلیف محل دپوی زباله در "عمارت" آمل مشخص شود، از تهدیدات زیست محیطی ناشی از ورود شیرابه‌های زباله به رودخانه هراز گفت که هر چه زودتر باید تکلیف آنها مشخص شود.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از پاکسازی معابر، راه‌های ارتباطی، جاده‌های مواصلاتی و حریم رودخانه‌های استان توسط مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری مازندران ارائه شد. همچنین آخرین مطالعات انجام شده بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند استان نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1048801

مهمترین اخبار ایران و جهان: