نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 12:27

شبکه فیبر نوری گلستان با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است

گرگان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: راه اندازی شبکه فیبرنوری با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در گلستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با هدف گسترش زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، پروژه اجرا و تکمیل شبکه فیبر نوری در گلستان با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: با تکمیل شبکه بندی فیبر نوری، اهالی مرکز استان می‌توانند در نیمه نخست سال آینده از خدمات اینترنت نامحدود و پرسرعت استفاده کنند و تحولی شگرف در سرعت دسترسی به اینترنت رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: اجرای شبکه فیبرنوری در گرگان به مسافت ۱۴۱ کیلومتر در مدت ۲۲ روز انجام شده است و فرایند ترمیم و مرمت بر عهده شهرداری گرگان بوده و شرکت مجری پروژه، هزینه‌ها و حق العمل های لازم را پرداخت کرده است.

احمدی گفت: ۹۷ درصد روستایی گلستان زیر پوشش صوت و اینترنت قرار دارند و از مجموع ۹۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان گلستان صرفاً ۳۵ روستا زیر چتر خدمات قرار ندارند که تلاش‌ها برای تکمیل پوشش خدمات ادامه دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان افزود: همه روستاهای چهار شهرستان آزادشهر، بندر گز، بندر ترکمن و گمیشان به صورت ۱۰۰ درصد زیر پوشش صوت و اینترنت قرار دارند.

وی ادامه داد: در راستای اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معرفی نامه بانکی برای شرکت‌های مشمول صادر شده و از این میزان ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شده و ۵۱ فقر شغل پایدار به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065989

مهمترین اخبار ایران و جهان: