نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 14:05

برنامه ریزان اجتماعی و فرهنگی از ظرفیت نوجوانان غفلت نکنند

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: شرایط گروه سنی نوجوان و جوان ایجاب می‌کند تا متولیان و برنامه ریزان اجتماعی و فرهنگی از این قشر سرنوشت ساز غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر پنجشنبه در اولین نشست تخصصی کمیته‌های انضباطی هیأت‌های ورزشی اردبیل اظهار کرد: صیانت از ورزشکاران عامل مهمی در توسعه ورزش و ارتقای سلامت اجتماعی است

وی با تقدیر از کارگروه آسیب شناسی و ارتقای کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه ورزش در جامعه بسیار ضروری است و در کنار آن توجه به پرورش زوایای اخلاقی در کنار تربیت جسمی حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: ویژگی‌ها و شرایط گروه سنی نوجوان و جوان به گونه‌ای است که متولیان و برنامه ریزان اجتماعی و فرهنگی نباید از این قشر سرنوشت ساز غافل شوند.

آفاقی با اشاره به رابطه مستقیم توسعه ورزش در جامعه با افزایش نشاط و ارتقای سلامت اجتماعی، بر صیانت و حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌ها از امر ورزش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح ارتباطات با نهادها و هسته‌ها و تشکل‌های مردمی جزو مأموریت‌های مهم تشکیلات قضائی است، ادامه داد: تشکیل کارگروه آسیب شناسی و ارتقای کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در دادگستری با عضویت پیشکسوتان و صاحب نظران حوزه ورزش در همین راستاست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به آئین نامه و ضوابط هیأت‌های ورزشی و دستورالعمل فعالیت کمیته‌های انضباطی اشتراکات وظایف این کمیته‌ها با مأموریت دستگاه قضائی را یادآور شد و گفت: آگاه‌سازی و تلاش بر پیشگیری از هرگونه تخلف و جرم در حوزه ورزش باید جزو مأموریت اصلی کمیته‌های انضباطی هیأت‌های ورزشی قرار گیرد.

آفاقی تشکیل پرونده و برخورد با صدور رأی محکومیت و محرومیت را آخرین راهکار دانست و افزود: حتی در مواردی که گزارش و شکایتی برای کمیته‌ها واصل نشود مسئولان و اعضای کمیته‌های انضباطی به عنوان مدعی العموم در بدنه ورزش باید با رصد مستمر جریانات و رویدادها نسبت به شناسایی نارسایی‌ها و خاستگاه‌های هرگونه آسیب و تخلف در راستای صیانت از حریم ورزش و ورزشکاران اقدامات به موقع انجام دهند.

آفاقی تصریح کرد: فعال سازی کمیته‌های انضباطی در هیأت‌های ورزشی استان در راستای صیانت از ورزشکاران، جزو مطالبات و پیگیری‌های اخیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوده که تاکنون در ۲۳ هیأت استان محقق شده و انتظار می‌رود با همت اداره کل ورزش و جوانان این کمیته سرنوشت ساز در تمامی هیأت‌های ورزشی فعال شده و ارائه خدمات کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096201

مهمترین اخبار ایران و جهان: