نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:28

توافق با عربستان، اقدامی در راستای تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران است/ نگران وضعیت حجاب در جامعه هستیم

ائمه جمعه استان زنجان توافق ایران و عربستان را اقدامی در راستای تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای کشورمان دانسته و تاکید کردند، کاهش تنش با کشورهای همسایه نیر به این آرامش کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان بیان اینکه وساطت چین در توافق ایران و عربستان برای به چالش کشیدن سیطره آمریکا و حضور در حیاط خلوت آمریکاست و به هر حال زمینه تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران فراهم است و کاهش تنش با کشورهای همسایه نیر به این مهم کمک خواهد کرد، تقارن دو عید طبیعت و معنویت را تبریک گفتند.

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری مناسبات سیاسی اظهار کرد: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت رئیسی به شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول  پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه قیدار افزود: البته با مراقبت دولت، باید تعهدات عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

وی با بیان اینکه برخلاف برخی تحلیل‌ها و اخبار کذب، ایران اسلامی در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورایعالی امنیت ملی و با صبر راهبردی خود و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع رسانی و مشورت خواهی از هم پیمانان منطقه خود به این عرصه ورود کرده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط از آن رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب سازی‌ها و خشونت‌های بی رحمانه خود رویاهای آشفته شان تبدیل به کابوس شده است.

 

نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه هم با بیان اینکه می‌شنویم و گفته می‌شود که امسال عید نداریم در حالی که امسال دو عید داریم، عید رمضان و عید نوروز و تقارن این دو عید مصداق نور علی نور است، افزود: فصل بهار و ماه رمضان مدرسه توحید و معرفت هستند، در فصل بهار طبیعت جان دوباره می‌گیرد و در ماه رمضان به برکت روزه داری دل و جان انسان زنده می شود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دعا و درخواست ما در لحظه تحویل سال، حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ و در دعاهای ماه رمضان، اَللّهُمَ‏ غَیِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِکَ است، افزود: تَحَوّل، تغییر، دگرگونی و انقلاب درونی از برکات بهار طبیعت و ماه رمضان است.

وی با تاکید بر آمادگی مساجد برای ماه رمضان، گفت: صله ارحام و دید و بازدید بعد از افطار جلوه دیگری از تقارن دو عید است.

حسینی‌نسب با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه و با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین است و در وجوب آن هیچ شک و شبهه‌ای نیست و ما واقعا نگران حجاب در جامعه هستیم و مسؤولان باید به وظیفه دینی، شرعی و قانونی خود عمل کنند و حجاب علاوه بر اینکه واجب شرعی است، قانون محکمی هم دارد و همه موظف به رعایت قانون هستند، تصریح کرد: مسؤولان وضعیت حجاب را هم مثل بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت به امروز و فردا موکول نکنند و اگر در مسائل اقتصادی و معیشتی نتوانستند مشکلات مردم را اساسی حل کنند حداقل از ارزش‌های اسلام از جمله حجاب عقب نشینی نکنند در غیر اینصورت مدیون امام و خون شهدا خواهند بود.

امام جمعه سلطانیه به مساله توافق ایران و عربستان با وساطت چین پرداخت و با بیان اینکه این توافق بعد از هفت سال قطع رابطه انجام شد، افزود: جمهوری اسلامی در شرایطی این توافق را انجام داده که هم جنگ رسانه‌های جهانی و اغتشاشات را با پیروزی پشت سر گذاشته و بعد از آن حضور بی‌نظیر مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را که حمایت از انقلاب بود، رقم زده و تا حدودی بازار ارز را کنترل کرده و دشمنان داخلی خصوصا اپوزیسیون نظام در وضعیت فلاکت باری قرار دارند و در منطقه نیز حامیان آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از اهداف خود علیه جبهه مقاومت ناکام مانده‌اند.

وی با بیان اینکه وساطت چین در این توافق برای به چالش کشیدن سیطره آمریکا و حضور در حیاط خلوت آمریکاست و به هر حال زمینه تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران فراهم است و کاهش تنش با کشورهای همسایه نیر به این مهم کمک خواهد کرد، گفت: ایران از توافق با عربستان خوشحال است چون یک توافق مهم برای نظام و مایه خسارت برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست ولی در عین حال ذوق زده نیست بلکه تعهدات عربستان را راستی آزمایی  کرده و متناسب با آن حرکت اقدام می کند.

 

روز ملی شدن صنعت نفت، یادآور موفقیت در استیفای حق از بیگانگان است

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری با گرامیداشت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت افزود: این روز یادآوری موفقیت ایران در استیفای حق خود از بیگانگان است و برگ زرینی از تاریخ پر افتخار کشورمان در مبارزه با استبداد داخلی آن زمان و استعمار خارجی و رهایی بخش سایه شوم دخالت بیگانگان در سرنوشت کشور بوده است.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه کاهش وابستگی به نفت از منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: ان‌شاالله با حضور شرکت‌های دانش بنیان این مهم تحقق یابد.

وی با تبریک آغاز سال نو شمسی که سه‌شنبه آغاز می‌شود و با بیان اینکه در ایام سال جدید هدیه دادن به همدیگر و دید و بازدید و خانه تکانی از رسومات خوب و نیک بوده و مورد تایید اسلام است، تصریح کرد: این رسوم باید تقویت شود ولی در کنار آن برخی از آداب و رسوم و اشتباه و بدعت‌ها باید اصلاح شود.

 

لزوم پیگیری مشکلات توسط مسؤولان

حجت‌الاسلام مهدی منصوری امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز این هفته با تاکید بر ضرورت حل مشکل آب شرب و کشاورزی برخی از مناطق شهرستان طارم اظهار کرد: پروژه‌های معطل مانده زیتونکاری و شرکت نگین دشت هزاررود هم باید پیگیری و تعیین تکلیف شود.

امام جمعه آب‌بر به مشکلات موجود در حوزه درمان این شهرستان به ویژه گیلوان اشاره و تصریح کرد: موضوع ارتقای بیمارستان شهدای طارم از 32 تخت به 64 تخت هم که از وعده‌های وزیر است باید پیگیری و عملیاتی شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097689

مهمترین اخبار ایران و جهان: