نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 20:21

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و سفارتخانه جهت ترانزیت کالا بین ایران و گرجستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس به بیان توانمندی‌های گرجستان در زمینه‌های مختلف و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی آن برای توسعه مراودات ۲ کشور اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از قابلیت‌های ۲ کشور برای گسترش تعاملات ۲ جانبه فرصت ارزشمندی برای ۲ کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، محمود ادیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس پایتخت گرجستان امروز با عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص راهکارهای بهره‌گیری از توانمندی‌های ۲ طرف و هم‌افزایی بیشتر به منظور گسترش مناسبات کشورمان و ترانزیت بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

ادیب همچنین با گفت‌وگو و همراهی با معاونین توسعه مدیریت، اقتصادی و بندری سازمان از ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و بندری منطقه آزاد انزلی نیز بازدید کرد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با ارائه تحلیل و گزارشی از مزایا و معافیت‌های قانونی مناطق آزاد ایران به بیان ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مزیت‌های منطقه متبوع خود به ویژه در زمینه کریدورهای شمال-جنوب، و چین-قزاقستان-ایران و توانمندی‌های لجستیکی بنادر انزلی و کاسپین که محدوده این منطقه واقع شده‌اند پرداخت و آمادگی این مجموعه را جهت توسعه مبادلات تجاری ۲ کشور اعلام کرد.

سفیر ایران در گرجستان نیز در جریان این بازدیدها به بیان توانمندی‌های گرجستان در زمینه‌های مختلف و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی آن برای توسعه مراودات ۲ کشور اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از قابلیت‌های ۲ کشور برای گسترش تعاملات ۲ جانبه فرصت ارزشمندی برای ۲ کشور محسوب می‌شود. 

وی زیرساخت‌های مناسب منطقه آزاد انزلی به ویژه تکمیل کریدور شمال جنوب، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، کشت فراسرزمینی و تنوع بخشیدن به اقلام صادراتی از مبداء گیلان را مورد توجه قرار داد و افزود: توجه به هر یک از این محورها، تحرکی جدید در روابط ۲ جانبه به حساب می‌آید موضوعی که با جدیت از سوی ۲ طرف باید دنبال شود.

به گزارش فارس، گرجستان یکی از کشورهایی است که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داشته و در شرق دریای سیاه واقع شده که به عنوان یکی از جذاب‌ترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می‌شود، این کشور با مساحت ۶۹.۷۰۰ کیلومتر مربع در آخرین سرشماری داری سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است و تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت این کشور در تفلیس پایتخت زندگی می‌کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077645

مهمترین اخبار ایران و جهان: