نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 10:06

۲میلیون مترمربع عملیات آسفالت ریزی درروستاهای زنجان انجام شده است

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از سال ۹۴ تا به امروز دو میلیون و ۴۰۳ متر مربع عملیات آسفالت ریزی در روستاهای استان زنجان انجام شده است.

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از سال ۹۴ تا به امروز دو میلیون و ۴۰۳ متر مربع عملیات آسفالت ریزی در روستاهای استان زنجان انجام شده و در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف بنیاد مسکن انقلاب استان هزینه شده است.

وی ابراز داشت: امسال ۲۳۸ میلیارد تومان برنامه ریزی شده تا در ۲۰۰ روستا استان طرح هادی در قالب آسفالت و زیر سازی اجرا شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان پایلوت و اولین استانی است که طرح توسعه پایدارمنظومه روستایی در تمام بخش‌های استان این طرح مطالعه و تصویب شده و در دو شهرستان خدابنده و طارم تسهیل گری بر اساس مطالعات کار شروع شده است و استان‌هایی که هم می‌خواهند این طرح را مطالعه کنند بنیاد مسکن استان مشاوره لازم را می‌دهد.

خواجه‌ای تاکید کرد: طرح منظومه روستایی در ۱۹ بخش استان مصوب و ابلاغ شده است و به علت محدودیت اعتبارات در شهرستان طارم و خدابنده این طرح عملیاتی شده و همه بخشهای شهرستان طارم و بخش مرکزی خدابنده این طرح در دست اجرا می‌باشد.

وی افزود: ۱۴۵ طرح در شهرستان خدابنده و ۱۷۶ طرح در طارم از این طرح منظومه استفاده کردند و در دست اقدام است و ۷۱ طرح هم به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستائی با هدف تجمیع توانمندیها و پتانسیل‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است و در این میان در قالب این طرح ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود، شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخشهای این طرح است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039945

مهمترین اخبار ایران و جهان: