نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:30

خوزستان بهمن ماه سال جاری رکوردار ساخت مدرسه در کشور بود

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: این استان در بهمن ماه سال جاری رکوردار ساخت مدرسه در کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد سعیدی پور مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مدارس استان اظهار کرد: خیران در کنار دولت حضور دارند و ۸۵ درصد ساخت مدرسه در استان با مشارکت خیران انجام‌ می‌شود‌.

وی گفت: از امروز مدرسه 9 کلاسه شهدای شمخانی در کوی گلدشت اهواز با مشارکت خیریه شهدای شمخانی به بهره برداری رسید.

سعیدی‌پور ضمن تشکر از تمامی خیران در ساخت و تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی و تبریک ایام شعبانیه افزود: موسسه شمخانی یکی از موسسات خیریه است که در ساخت مدرسه در استان اقدامات مؤثری داشته است.

وی گفت: خوزستان در بهمن‌ماه امسال رکورد دار ساخت مدرسه در کشور بوده و 310 کلاس درس در قالب 75 مدرسه را افتتاح کرده است.

سعیدی پوربا بیان اینکه موسسه شمخانی به دنبال ایجاد بستر برای علم آموزی و شادی دانش آموزان است، گفت: به واسطه خیران در اسفند ماه 60 کلاس درس آماده افتتاح است و تا مهر ماه سال آینده 500 کلاس درس افتتاح می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان اظهار کرد: فروش املاک مازاد به معنای فروش مدارس نیست بلکه املاک بلا استفاده فروخته می شود تا برای تکمیل پروژه های مهم مدرسه سازی استفاده شود.

وی گفت: در فروش املاک هیچ مدرسه خیری و وقفی فروش نمی رود و فقط املاک بلا استفاده فروخته می شود و پول فروش به خزانه استان بر می‌گردد که با این اقدام هیچ مدرسه نیمه تمامی نخواهیم داشت.

سعیدی پور ادامه داد: مدرسه 9 کلاسه شمخانی با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد ریال و در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: مدرسه سازی همچنان ادامه دارد و یکهزار و 800 کلاس درس در استان در دست ساخت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052701

مهمترین اخبار ایران و جهان: