نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 17:48

متولیان فرهنگی رصد آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: متولیان فرهنگی در شهرستان‌ها نیازسنجی و رصد آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، در سخنانی اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادارات و نهادهای ویژه در حوزه فرهنگ است که اگر به خاستگاه واقعی خود دست یابد در محوریت جریان فرهنگی جامعه در معنای عام کلمه قرار می‌گیرد.

وی برخورداری از نیروهای خدمتگذار و دردمند فرهنگی جامعه را از نقاط قوت این اداره عنوان کرد و گفت: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی افرادی فعالیت می‌کنند که دغدغه فرهنگی داشته و نیازهای جامعه را معنای واقعی کلمه حس می‌کنند و در راستای رفع مشکلات مجاهدانه در میدان حاضرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر ضرورت تقویت وفاق و همدلی بین ادارات و نهادهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک خانواده بوده و در راستای توسعه فرهنگ دینی و اعتلای ارزش‌های اسلامی در جامعه فعالیت می‌کنند و باید همدلی و وحدت بین این ادارات و دیگر نهادهای فرهنگی تقویت شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: برای رفع معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی باید جلسات فرهنگی هر شهرستان با مسئولین و مدیران شهرستانی با مطالعه دقیق و رصد مشکلات و نیازها صورت گیرد و در جلسه مشترک به بررسی راهکارهای رفع مشکلات پرداخته شود.

وی به ظرفیت عظیم جامعه قرآنی در برون سپاری فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: با حمایت از مؤسسات قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی مساجد و کانون‌های فرهنگی، تبلیغی می‌توان بیش از پیش شاهد موفقیت در مردمی سازی و برون سپاری فعالیت‌های ادارات فرهنگی در جامعه شد.

متولیان فرهنگی رصد آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند

فعالیت جزیره‌ای در حوزه فرهنگ آسیب زا است

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل نیز در سخنانی، مدیریت فرهنگی را سخت‌ترین نوع مسئولیت عنوان کرد و گفت: نهادهای فرهنگی با کمترین بودجه و حجم انبوهی از مطالبات از سوی فرهیختگان، اصحاب فرهنگ و هنر و جامعه ادبی مواجه بوده و نیازمند توجه جدی دولت در تخصیص اعتبار کافی است.

وی افزود: در شرایط موجود تنها نقطه قوت، هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و ید واحده بودن ادارات است چرا که حرکات جزیره‌ای و عدم اتحاد در حوزه فرهنگ آسیب جدی برای جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اجرای جشنواره‌ها، برنامه‌های مناسبتی در ایام ملی و مذهبی را از جمله فعالیت‌های فرهنگی مشترک با اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: با توجه تبصره ۱۴ ویژه طرح‌های استانی، می‌توان با مشارکت مؤسسات فعال و کارآمد قرآنی و فرهنگی، برنامه‌های فاخر و طرح‌های کلان فرهنگی را از طریق اعتبار این طرح‌ها در استان اجرا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038445

مهمترین اخبار ایران و جهان: