نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 22:00

۲۰ هزار مسافر نوروزی از هلال احمر آذرباجان غربی خدمات گرفتند

ارومیه - مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۲۰ هزار مسافر از پایگاه‌های این جمعیت در استان خدمات گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محبوبی در این زمینه با تاکید بر ارائه خدمات شبانه روزی از طریق پایگاه جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: از آغاز طرح استقرار نوروزی تا ابن تعداد گردشگر برای دریافت خدمات به پست‌های هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات افزود: در این بین ۲ هزار و ۱۵۵ نفر از مسافرین نوروزی با مراجعه به پست‌های جوانان و امضای میثاق نامه به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند تا علاقه مندی بیشتر خود را نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز اعلام کنند.

محبوبی اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۶۴۳ نفر از مسافران از خدمات ایمنی و سلامت پست‌های ثابت و چهار هزار و ۴۱۲ نفر نیز از خدمات، مهارت‌های امدادی و بشر دوستانه اکیپ‌های سحاب بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به مهیا کردن مقدمات فریضه نماز در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر گفت: در پایگاه‌هایی که مجهز به مساجد و نماز خانه نیستند، خیمه نماز بر پا شده که در این مدت میزبان یک هزار و ۲۴۷ نفر در این خیمه‌ها بوده‌ایم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان با بیان اینکه در این ایام، یک هزار و ۳۶۶ کودک از امکانات و فضای دوستدار کودک اکیپ‌های نوروزی استفاده کرده‌اند، یادآور شد: کودکان در این پایگاه‌ها به بازی‌های بومی محلی پرداخته و در ایستگاه نقاشی ضمن آشنایی با فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، نقاشی می کشند.

طرح استقرار نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند پارسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106801

مهمترین اخبار ایران و جهان: