نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 18:47

نارضایتی مردم از کمبود اتوبوس شهری در محلات اردبیل

اردبیل- عضو هیئت رئیسه شورای شهر اردبیل گفت: محلات شهر اردبیل و برخی از شهرک‌ها با کمبود اتوبوس شهری مواجه هستند که این امر منجر به نارضایتی مطلق شهروندان شده است.

سلامت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود نارضایتی در حوزه حمل و نقل عمومی در اکثر مسیرهای شهری اردبیل اظهار کرد: محلات شهر اردبیل و برخی از شهرک‌ها با کمبود اتوبوس مواجه هستند که این امر منجر به نارضایتی مطلق شهروندان شده است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه مناسب برای خرید اتوبوس و ون گفت: ضروری است علاوه بر واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی، خود سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری نیز باید تعدادی اتوبوس و ون در اختیار داشته باشد و نگاه ما این است که مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی باید به سمت بخش خصوصی برود.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین از عدم تزریق اعتبارات مالی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی انتقاد کرد و افزود: برای اینکه شاهد خروجی بهتر این سازمان باشیم نیاز است این سازمان را حمایت کنیم و اعتبارات آن از سوی شهرداری به موقع واگذار شود. در متن بودجه ۱۴۰۲ یکی از اولویت‌ها حمایت از برنامه‌های فرهنگی و تیم‌های ورزشی محله محور خواهد بود.

صفری همچنین در خصوص بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: خرید امکانات و مبلمان شهری برای مناطق نباید به صورت جزیره باشد بلکه باید متمرکز شود که در این صورت بحث خریدها و نگهداری و صرفه‌جویی و حفظ بیت‌المال وضع مطلوبی خواهد داشت و به نظر بنده سازمان فضای سبز متولی این امر است.

وی با بیان اینکه برای بهبود فضای سبز به نیروی انسانی نیازمندیم و نباید نیروهای خود را کاهش دهیم، گفت: به دلیل گسترش فضای سبز و ایجاد پارک‌ها باید سقف نیروهای فضای سبز افزایش یابد و همچنین با توجه به ضرورت آبیاری مدرن و مکانیزه فضای سبز این امر به دلیل اهمیت محیط زیست و کمبود آب باید در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086845

مهمترین اخبار ایران و جهان: