نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 19:54

امدادرسانی به ۷۰۰ مصدوم حوادث جاده‌ای خراسان‌شمالی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی گفت: تعداد هزار و 35 مورد حوادث در استان رخ داده که از این تعداد 700 نفر توسط هلال احمر خراسان‌شمالی به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز ابوالفضل محبان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه ۱۴۰۱، تعداد هزار و ۳۵ مورد حوادث در استان رخ داده که از این تعداد ۷۰۰ نفر توسط هلال احمر خراسان‌شمالی به مراکز درمانی منتقل شدند که ۶۸۵ مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است.

وی گفت: همچنین ۱۰ مورد از این حوادث مربوط به سیلاب و آبگرفتگی، ۱۰ مورد برف و کولاک، ۲ مورد آتش سوزی جنگلها، ۴مورد زلزله، ۵۱ مورد حوادث کوهستان و ۶۵ مورد عملیات رهاسازی بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی افزود: این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه آموزش همگانی_مقدماتی و تخصصی مجموعاً بیش از ۲۶ هزار نفر آموزش داده است.

وی کمک‌های درمانی بلاعوض به بیش از ۵ هزار نفر با مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، اعطای وام به ۵۷ نفر از بیماران صعب‌العلاج استان به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اعطای ۴۴ هزار بسته معیشتی در ۵ محله کم برخوردار را بخشی از فعالیت‌های حمایتی مجموعه هلال احمر استان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی همچنین در ادامه از تحقق ۱۵ منبع درآمدی خبر داد و گفت: در حال حاضر از طریق مولدسازی به درآمد ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان رسیدیم.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095289

مهمترین اخبار ایران و جهان: