نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 20:18

زنان در حکومت مهدوی نقش آفرین هستند

قم-عضو شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه بر اساس روایات مرتبط با آخرالزمان و عصر ظهور تعدادی از یاران امام عصر (عج) از زنان هستند گفت: زنان در حکومت مهدوی نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا علاسوند بعد از ظهر یکشنبه در همایش نرجسانه در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران با اشاره به نقش مهم زنان در عصر ظهور و انتظار گفت: در دنیا با دو جریان زن ستیز رو به رو هستیم؛ جریانی به نام دین رفتارهای متحجرانه نسبت به زنان دارند و جریان دوم غربی بوده و به ظاهر مدافع حقوق زن است.

وی با بیان اینکه جریان حضور زنان در عرصه تاریخ سازی همواره وجود داشته است، تصریح کرد: برخی از روایات درباره تحول زنان نزدیک به ظهور صحبت می‌کنند و در روایات ظهور آمده است که مناسبات خانواده به طوری تغییر می‌کند که زنان، نان آور خانواده‌ها می‌شوند و این مسئله حاکی از بهم ریختگی مناسبات نقش در خانواده‌ها بوده و ثمره صد سال تلاش فمنیستی غرب است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در روایات ما آمده که هیچ عملی مهمتر از انتظار برای فرج نیست، اظهار کرد: انتظار فرج یک امر ذهنی نیست و فرد منتظر بیشترین نگرانی‌های خود را در حوزه انتظار حضرت ولیعصر (عج) متمرکز می‌کند و می‌خواهد بیشترین فاصله‌ها را با حضرت کم کند و اینها ویژگی یک فرد منتظر است.

وی با بیان اینکه در مقابله با گسترش جریان کفر، جریان ایمان به سمت ناب شدگی و خلوص در حرکت است، گفت: در روایات مهدویت آمده است ۳۱۳ یار امام عصر (عج) کسانی هستند که اگر تمام جمعیت جهان علیه حضرت مهدی شمشیر بکشند رعب در دل آنها ایجاد نمی‌شود و نکته قابل توجه این است که تعدادی از این ۳۱۳ نفر از بانوان هستند.

علاسوند با اشاره به اینکه زنان در حکومت مهدوی نقش آفرین هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با صفوف متحد دختران با ایمان جریان دینی بانوان با قدرت ادامه یافته و چشمان ما به جمال نورانی امام عصر (عج) منور می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075245

مهمترین اخبار ایران و جهان: