نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 22:14

داستان‌سرایی قطعیت بارداری مادر «پیروز» از کجا آغاز شد؟/ «ایران» سونوگرافی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: در صورت تأیید بارداری «ایران»، یوزپلنگ ماده در سونوگرافی، امیدواریم توله‌یوزهای جدید او اردیبهشت‌ماه سال بعد به دنیا بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: جفت‌گیری موفق «ایران» و «فیروز» در پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ ثبت و تأیید شده است.

وی تصریح کرد: بدون سونوگرافی نمی‌توانیم درباره باردار بودن یا نبودن «ایران» نظر قطعی بدهیم؛ می‌توانیم در صورت صدور مجوز برای سونوگرافی، ۴۵ تا ۵۰ روز بعد از جفت‌گیری موفق، «ایران» را سونوگرافی کنیم تا بدانیم باردار است یا خیر؟

ظاهری گفت: سونوگرافی «ایران» به بیهوشی نیاز دارد و این عمل به تصمیم کمیته تخصصی یوزپلنگ آسیایی وابسته است و اگر متخصصان سازمان، کارشناسان و دامپزشکان مربوطه به این جمع‌بندی برسند، «ایران» سونوگرافی می‌شود.

به گزارش فارس؛ این سخنان در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر قطعی بارداری «ایران» را اعلام کرده بود.

کمی بعدتر هم خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) در استان سمنان در خبری به نقل از مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان همین «قطعیت» را تکرار کرد؛ البته گفته می‌شود این خبر، «اشتباه» بوده و خبرگزاری ایرنا کمی بعدتر آن را «بی‌سروصدا» اصلاح کرده است!

پایان پیام/74001/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1082089

مهمترین اخبار ایران و جهان: