نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 22:39

کنگره «حریم ولی» در اردبیل به کار خود پایان داد

اردبیل - آئین اختتامیه اولین کنگره سراسری شعر «حریم ولی» با معرفی منتخبان از استان‌های مختلف کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر شنبه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در این کنگره که نشان از عشق و علاقه به ساحت ولایت بود شاعرانی از استان‌های مختلف کشور شرکت کرده و باهم رقابت داشتند.

امیر رجبی خاطرنشان کرد: شاعران به عشق پیامبر (ص) و ولایت بر حق علی ابن ابیطالب (ع) و بر استمرار همین حرکت معنوی در عصر حاضر دفاع از ولایت فقیه اشعاری شورانگیز را به دبیرخانه ارسال کرده بودند که تعدادی از این آثار قرائت شد.

وی برگزاری این کنگره را به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یادآور شد و بیان کرد: حوزه هنری، بسیج هنرمندان و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری این کنگره ارزشمند مشارکت داشتند که با حضور گرم علاقمندان این کنگره در اردبیل شهر حسینی و دارالارشاد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: در مجموع برای این کنگره ۲۲۶ اثر از ۱۹۸ شاعر کشور ارسال شده بود که از بین آنها منتخبان اشعار خود را در قالب مختلف سرودند.

رجبی گفت: در این کنگره سعی شد تا در قالب اشعاری ناب از حریم ولایت در برابر موضع خصمانه نشریه شارلی ابدو دفاع شده و زمینه حمایت و همراهی با رهبر معظم انقلاب در ادامه مسیر فراهم آید.

وی تصریح کرد: سه تن از داوران این رویداد سراسری را قضاوت کردند تا از بین اشعار رسیده برگزیدگان معرفی و منتخب شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: از استان‌های مرکزی، قم، البرز، اصفهان، زنجان، گیلان و کردستان برگزیده‌هایی را شاهد بودیم که در دفاع از حریم ولایت شعر سروده و شعرای عاشورایی استان اردبیل نیز در این مراسم همخوانی کردند.

در این مراسم علاوه بر آئین تجلیل و شعرخوانی و سرودخوانی شاعر آئینی و عاشورایی استان زنجان ولی الله کلامی نیز قرائت شعر داشته و نمایشی همراه با شعرخوانی گروهی از شاعران آئینی استان اردبیل برگزار شد و در پایان از محمد زارعی از استان مرکزی، رضا یزدانی از استان قم، علی سلیمیان از استان اصفهان، عیسی پاشاپور از استان اردبیل، ناصر اسماعیلی از استان کردستان و میلاد نوری نیا از استان گیلان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

این کنگره با هدف پاسخی دندان شکن از سوی شعرا و ادبایی از سراسر کشور در پاسخ به اهانت شارلی ابدو به ابتکار استان اردبیل برگزار و شاعران با اشعاری حماسی دفاع از حریم ولایت را مورد تاکید قرار دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043589

مهمترین اخبار ایران و جهان: