نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 14:14

درخشش ۴ اثر از نویسندگان شهرستان ممسنی در سومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی گفت: ۴ اثر از نویسندگان شهرستان ممسنی عناوین برگزیده و شایسته تقدیر سومین دوره جایزه کتاب سال فارس را کسب نمودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، آئین اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس با حضور استاندار و دیگر مسؤولان اجرایی و اهالی فرهنگ در تالار حافظ شیراز برگزار و آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.

 وحید شاسینی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این دوره ۷۰۰ اثر در ۱۲ رده موضوعی مورد داوری قرار گرفت و در دو بخش آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند که در بین آثار معرفی شده ۴ اثر از نویسندگان شهرستان ممسنی عناوین برگزیده و شایسته تقدیر را در این دوره کسب نمودند.

رئیس اداره ارشاد ممسنی افزود: در بخش ادبیات نثر معاصر کتاب به نقش گلیم نوشته محمد محمودی نورآبادی عنوان اثر برگزیده این بخش را کسب نمود.

وی در ادامه بیان داشت: در بخش علوم کاربردی کتاب بیماری های قلب و عروق برای دانشجویان پزشکی تالیف آقای صادقی ،خانم فیروزه ابطحی فهلیانی و همکاران عنوان اثر برگزیده این بخش را کسب نمود. 

شاسینی گفت: در بخش زبان (گویش های محلی) کتاب فرهنگ واژه ها و گویش های لری شهرستان های ممسنی و رستم تالیف حسن حبیبی فهلیانی و در بخش شعر لری کتاب ورد خالی سروده محمد حسین شریفی از شاعران ممسنی عناوین شایسته تقدیر را در این دوره از جشنواره کسب نمودند.

رئیس اداره ارشاد ممسنی در پایان ضمن اشاره به وجود آثار فراوان و ارزشمند شاعران، نویسندگان و پژوهشگران شهرستان، حضور پررنگ‌تر در جشنواره‌های ملی و استانی را توصیه کرد و گفت: با توجه به گستردگی و تنوع جشنواره های علمی و فرهنگی لازم است نویسندگان آثار بیشتری را به این‌گونه محافل ارسال و افتخارات بیشتری را برای هم‌شهریان‌مان به ارمغان بیاورند. 

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079201

مهمترین اخبار ایران و جهان: