نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 09:15

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی: تا حصول نتیجه و دستگیری عوامل پشت پرده مسمومیت دانش‌آموزان، پیگیری‌ها ادامه دارد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تا حصول نتیجه در خصوص تشخیص علت دقیق بروز مسمومیت‌ها و دستگیری عوامل پشت پرده آن و حصول نتیجه این پیگیری‌ها ادامه دارد.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در پی مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در شهرستان‌های بجنورد و اسفراین به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مأموریت داده شد تا با استفاده از ظرفیت ضابطین و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ماهیت و ابعاد مختلف  این رخداد را بررسی و مسأله را با جدیت دنبال کنند.

وی گفت: تا حصول نتیجه در خصوص تشخیص علت دقیق بروز این اقدام غیرانسانی و شناسایی و دستگیری عوامل پشت پرده آن و حصول نتیجه این پیگیری‌ها ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: طبق بررسی های به‌عمل آمده این موضوع نخستین بار در یکی از مدارس دخترانه مقطع دبیرستان شهرستان بجنورد گزارش شد که بلافاصله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل وقوع حادثه و در ادامه در بیمارستان محل بستری تعدادی از دانش آموزانی که دارای علائم مسمومیت بودند حضور یافت و ابعاد مختلف این ماجرا را مورد بررسی قرار داد و دستورهای لازم را جهت پیگیری موضوع خطاب به ضابطین از جمله نهادهای امنیتی و اطلاعاتی صادر کرد.

وی اظهار داشت: حسب گزارش مراکز درمانی و بهداشتی در این رابطه تعداد ۳۱ نفر دارای علائم مسمومیت بودند که پس از انجام اقدامات اولیه  خوشبختانه تا این لحظه حال تمامی این دانش آموزان رضایت بخش اعلام شده است و به نظر می رسد مسأله نگران کننده ای وجود ندارد.

براتی زاده در خصوص مسمومیت تعدادی دیگر از دانش آموزان در شهرستان اسفراین نیز که طی روز گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: مطابق گزارش واصله روز گذشته نیز تعداد ۹ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس اسفراین با علائمی مشابه مسمومیت و سردرد خفیف مطابق آنچه که در یکی از مدارس مرکز استان رخ داده بود، به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: حال عمومی دانش آموزان، مساعد اعلام شده اما تا وصول نتایج آزمایش ها امکان اظهار نظر قطعی در  علت بروز این رویداد  امکان پذیر نیست.

مقام عالی قضایی استان خطاب به رسانه ها تصریح کرد: فعلا نمی توان به طور قطع و یقین درباره دلایل بروز این حادثه اظهارنظرکرد لذا شایسته است اصحاب رسانه از طرح گمانه زنی‌هایی که محل شک و شبهه و تردید است و ممکن است حواشی متعددی را در پی داشته باشد اجتناب نمایند و اخبار موثق و رسمی را از طریق  مراجع ذی صلاح دریافت کنند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078401

مهمترین اخبار ایران و جهان: