نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:59

نظارت و بازرسی در زندانها باید به دور از اعمال سلیقه باشد

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: گزارشات بازرسی در زندانها باید متقن و بر اساس مستندات قانونی باشد و در این فرآیند از اعمال سلیقه اجتناب و مستندات قابل دفاع ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی محمدی در اختتامیه گردهمایی آموزشی مسوولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات‌ کل زندان‌های کشور اظهار کرد: گزارشات بازرسی در زندانها باید متقن و بر اساس مستندات قانونی باشد و در این فرآیند از اعمال سلیقه اجتناب و مستندات قابل دفاع ارائه شود.

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: همواره در فرآیند تحقیق، عدالت را ملاک قرار می‌دهیم بنابراین مبنای تصمیم‌گیری نیز صحیح و عادلانه ارائه می‌شود.

وی گفت: نظارت و بازرسی باید جامع، کامل و مشخص‌کننده زمینه انحرافات و نقاط آسیب‌زا باشد و به موازات با بررسی کارشناسی، پیشنهادات و راهکارهای علمی قابل اجرا و اثربخش نیز ارائه دهد.

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بازرسی و حوزه نظارتی را چشم سازمان تعبیر کرد و اظهار داشت: نظارت و بازرسی نباید صرفاً بازدارندگی داشته باشد، بلکه درکنار تبیین موانع و مواضع قانونی باید نقش راهبردی و راهگشا در امور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شرح وظایف مصرح بازرسی در آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها بیان داشت: در قانون ماموریت و رسالت این حوزه کاملاً تبیین‌شده و برهمین اساس باید خروجی بازرسی‌ها، آسیب‌شناسی و در مسیر واکاوی مستمر اجرای صحیح فرآیندهای سازمانی قرار گیرد.

محمدی ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات احتمالی زندانیان و خانواده آنان به عنوان وظیفه مسلم مجموعه‌ بازرسی گفت: ما با دقت حقوق این افراد را ملاک عمل‌ گذاشته‌ایم، همچنانکه رفتار با زندانیان و خانواده آنان همیشه انسانی، اسلامی و کرامت‌محور است.

وی همچنین اظهار داشت: در مدل مدیریتی علمی، نظارت و کنترل مستمر همه امور و ارکان سازمانی به عنوان یک اصل راهبردی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به لزوم صیانت از کارکنان در برابر آسیب‌ها گفت: توجه به پرسنل یک راهبرد مدیریتی برای مجموعه سازمان زندان‌ها است و همه مدیران باید از کلیه ظرفیت‌ها در جهت ارتقاء رفاه و رضایتمندی پرسنل استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042089

مهمترین اخبار ایران و جهان: