نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 17:37

نیروگاه سیکل ترکیبی در بویین زهرا ساخته می‌شود

قزوین- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان بویین زهرا با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور اوجاقی ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: تأمین و بهبود برق استان قزوین در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای است.

وی افزود: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان بویین زهرا با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه که از محل اعتبارات دولتی است برای بیش از ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: این شرکت مسئول توسعه و تعمیر خطوط ولتاژ ۲۳۰، ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت است و ما با مشترکان برق ارتباطی نداریم و تنها مشترکانی با مصرف بیش از ۷ کیلوولت به این دستگاه مرتبط می‌شوند.

اوجاقی تاکید کرد: نگهداری و مراقبت از بیش از ۲ هزار کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع در قزوین بر عهده شرکت برق منطقه‌ای زنجان است.

وی ادامه داد: راه اندازی فوق توزیع شهر مهرگان و افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی حیدریه ازجمله برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای زنجان در استان قزوین است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان اضافه کرد: پیک نیاز مصرف استان قزوین در سال جاری هزار و ۱۳۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: علاوه بر نیروگاه‌های برق به نیروگاه بادی در کهک تاکستان، سیاهپوش طارم و آرین مه باد قزوین با ظرفیت ۱۶۷ مگاوات در استان قزوین فعال است.

اوجاقی در پایان از فعال بودن ۴ نیروگاه خورشیدی در استان قزوین نیز داد و عنوان کرد: ۱۵ پست برق نیز برای تأمین انرژی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین در حال بهره‌برداری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034545

مهمترین اخبار ایران و جهان: