نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 21:07

ظرفیت های اقتصادی خراسان جنوبی با مهارت آموزی شکوفا می شود

بیرجند-رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: چنانچه می‌خواهیم ظرفیت های خراسان جنوبی بالفعل شود باید موضوع مهارت را در بودجه های سنواتی و برنامه هفتم توسعه جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی عصر پنج شنبه در شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از نزدیک یک سال تلاش دپارتمان ملی معدن در خراسان جنوبی و شهر نهبندان افتتاح شد که باعث خرسندی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهارت آموزی موضوع بسیار مهمی است، بیان‌کرد: اگر

نخعی ادامه داد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته وضعیت اشتغال در خراسان جنوبی مناسبت نیست و تحصیل کرده‌های بسیاری در استان بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم ولی هنوز بسیاری از اعتبارات عمرانی به صورت کامل به خراسان جنوبی نرسیده است، یادآور شد: انتظار ما بر این است که در تخصیص بودجه، خراسان جنوبی را به صورت ویژه ببینیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی بدهکار است، گفت: کافی است در این زمینه نقشه سرمایه گذاری هلدینگ‌های زیر مجموعه وزارتخانه را بررسی کنیم.

نخعی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: هر چند اشتغال‌های خرد و مشاغل خانگی بسیار خوب است ولی شکل‌گیری صنایع مادر و تأثیر آن بر صنایع پایین دستی چیزی نیست که بخواهیم انکار کنیم و به واقع خراسان جنوبی در این زمینه ضعف دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030501

مهمترین اخبار ایران و جهان: