نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:08

امنیت از برکات انقلاب اسلامی است/ ۲۲بهمن نماد حاکمیت مردم

مهدی‌شهر– امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه یکی از مهمترین برکات انقلاب امنیت است، گفت: استقلال و همچنین ارتقای بینش سیاسی و بین‌المللی مردم ایران از دیگر برکات انقلاب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای نماز جمعه ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای هفت دستاورد اساسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تضمین ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور را نام برد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از مهمترین نقاط استراتژیک در منطقه قرار دارد لذا همه ابرقدرت‌ها در طول تاریخ به این منطقه توجه داشتند تا بتوانند از آسیا و آفریقا و دروازه اروپا استیلا یابند، افزود: ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است آن هم در منطقه‌ای است که پیرامون آن دشمنانی وجود دارد که مدام در پی ناامن کردن این بخش از دنیا هستند لذا امنیت از برکات انقلاب اسلامی و از دستاوردهای مهم آن محسوب می‌شود.

نعمت امنیت

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم درباره نعمت امنیت بیشتر بدانیم باید حال مردم عراق و افغانستان و سوریه و … را بپرسیم، بیان کرد: ایران به مثابه امن‌ترین کشور دنیا روز به روز به پیشرفت خود دست پیدا می‌کند.

بارانی به دیگر دستاورد انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری، به اوج رساندن مشارکت عمومی در مسائل سیاسی و اجتماعی از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی است که انقلابی بی نظیر و مردمی در دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به صورت میانگین سالی یک انتخابات در کشورمان برگزار شده است، گفت: ارتقای بینش سیاسی مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی و سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور در کنار افزایش چشم گیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی از دیگر دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی برای ایران به هدیه آورد.

استکبار ستیزی ملت ایران

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه برجستگی روزافزون نماد ایستادگی و ابهت و باشکوه و افتخارآمیز در برابر ظلم و زورگویان و استکبار گران از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: استقلال از مهمترین برکات انقلاب است.

بارانی ادامه داد: جوانان باید بدانند که در دوران شاه استقلال نداشتیم و حتی طاغوتیان زمان به این موضوع اذعان می‌کردند تا جایی که کارتر در کتاب ۴۴۴ روز خودش نوشته ما هر پیشنهادی به شاه می‌دادیم می‌پذیرفت و رئیس ساواک و نخست وزیر وقت و دیگر اعضای کابینه باید به دستور آمریکایی‌ها اقدام می‌کردند و این نشان می‌دهد که شاه از خودش اراده‌ای برای اداره مملکت نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد هستیم که ایران اسلامی در اوج استقلال قرار دارد.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب، امامین انقلاب اسلامی و همچنین شهدا، افزود: ۲۲ بهمن نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان و استقلال کشورمان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031789

مهمترین اخبار ایران و جهان: