نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 19:37

روند تلفات ناشی از تصادفات درمازندران صعودی است/استقرار ۳ بالگرد

سوادکوه- استاندار مازندران با ابراز تاسف از روند صعودی تلفات ناشی از تصادفات در استان گفت: انجام طرح های پیشگیرانه برای کاهش تصادفات ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر دوشنبه در چهارمین جلسه شورای راهوری تصادفات در شهرستان سوادکوه، با ابراز تأسف از روند صعودی فوتی‌ها تا این تاریخ به نسبت مشابه سال قبل، افزود: سال گذشته چهار نفر و امسال شش نفر فوتی تا این تاریخ داشته‌ایم و این امر نگران کننده است.

استاندار به اهمیت این جلسات و لزوم نتیجه بخش بودن آن اشاره کرد و با توجه به شروع بارش‌ها، این امر را عامل تشدید حوادث برشمرد و گفت: باید مراقب باشیم تا روند صعودی فوتی تصادفات بیش از این افزایش پیدا نکند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و رسیدگی به نقاط حادثه خیز، یکی از راهکارها را نصب تابلو و علائم برای کاهش تصادفات عنوان کرد و نقش اثر روانی تابلوها را اثرگذار دانست و افزود: در این حوزه باید آموزش و فرهنگ سازی مستمر و پایدار برای مردم انجام شود.

حسینی پور با توجه به ترافیک سنگین در این ایام در ورودی برخی شهرها، گفت: اگر عامل ترافیک، پارک ماشین یا دستفروش در خیابان است باید آنها جمع و جابجا و اعمال مدیریت و اعمال قانون شود.

وی با اشاره به وجود ۳ بالگرد در استان و دو بالگرد آنلاین، گفت: با توجه به ترافیک سنگین باید نقش بالگردها تقویت شود.

استاندار هدفگذاری کلان این شورا را کاهش تلفات جانی عنوان و تصریح کرد: در درجه اول اقدام پیشگیرانه برای کاهش حوادث و در قدم بعدی، اگر حادثه‌ای رخ داد، باید دستگاه‌های ذیربط خدمات به موقع ارائه دهند.

استاندار مازندران بر لزوم بازدید و نظارت هر روزه مراکز اقامتی و رستوران‌های بین راهی اشاره کرد و با بیان اینکه در موارد بین راهی هنوز نتوانسته‌ایم خدمات خوبی ارائه دهیم، افزود: رستوران‌ها موظف به ارائه خدمات به همه هستند.

وی بر اهمیت نظارت قاطعانه گردشگری تأکید کرد و گفت: اگر یک یا دو رستوران خاطی بسته شود بقیه حساب کار دستشان خواهد آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102189

مهمترین اخبار ایران و جهان: