نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 18:04

ثبت بیشترین بارش در منطقه پری ماهنشان

زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین بارش در منطقه پری ماهنشان ثبت شده است، گفت: سامانه بارشی تا روز جمعه در استان زنجان ادامه دارد.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بیشترین بارش در منطقه پری ماهنشان ثبت شده است، گفت: سامانه بارشی تا روز جمعه در استان زنجان ادامه دارد و کارشناس هواشناسی برای بارندگی ها هشدار نارنجی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی امروز پنج شنبه وارد استان شده است که تا فردا جمعه در استان ادامه دارد، افزود: بیشترین بارش با ۵۴ میلی متر در منطقه پری ماهنشان به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بارندگی‌ها در قالب بارش‌های رگباری و تگرگ همراه با وزش باد نسبتاً شدید را شاهد خواهیم بود.

رحمان نیا با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به استان زنجان افزود: در پی این بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که در این‌خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی فعالی در استان نخواهیم داشت، ادامه داد: دمای هوا نیز به صورت نسبی به خصوص از روز شنبه هفته پیش رو کاهش خواهد یافت.

رحمان نیا افزود: هم‌اکنون دمای هوای شهر زنجان چهار درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش دما داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083701

مهمترین اخبار ایران و جهان: