نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 15:59

آغاز فراخوان جشنواره ملی جهادگران ویژه خراسان‌جنوبی از امروز/ حضور 35 هزار جهادگر در استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: پوستر جشنواره ملی جهادگران ویژه خراسان جنوبی از امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با اعضای مجمع جهادگران استان با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: مجمع جهادگران در راستای هماهنگی فعالیت های سازمان با سازمان بسیج سازندگی همکاری داشته و ساماندهی فعالیت های جهادی و هدایت حرکت گروه های جهادی توسط مجمع صورت می گیرد.

وی به فعالیت ها گروه های جهادی در سال جاری در استان اشاره داشت و افزود: با هماهنگی که با تمامی دستگاه های اجرایی در سطح استان صورت گرفت از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۹۷۹ اردوی جهادی در سطح استان برنامه ریزی و انجام شد و ۳۵ هزار نفر از جهاردگران در عرصه های مختلف فعالیت کردند.

هنری ادامه داد: از برکات مهم اردوهای جهادی حضور این تعداد جهادگران در سطح استان بوده که از مجموع جهادگران حضور یافته در استان از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ درصد آقایان و مابقی بانوان بوده‌اند.

وی بیان داشت: با هماهنگی و همکاری صورت گرفته از سوی ستاد پشتیبانی و کارگروه بسیج استان حمایت‌های خوبی در راستای اجرای برنامه‌های جهادی در انجام گرفته اما ارزش ریالی فعالیت‌ها جهادی به تنهایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون بوده هر چند هدف اصلی گروه‌های جهادی خودسازی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب و نظام است.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به ایام پایانی سال در راستای هماهنگی گروه های جهادی ویژه نوروز برنامه ریزی خوبی در استان صورت گرفته است.

هنری با اشاره به اینکه فعالیت های نو و تخصصی در قالب رزمایش های تخصصی توسط جهادگران در استان دنبال می‌شود، افزود: گروه جهادگران دامپزشکی در قالب تیم های منسجم در زمان های مختلف فعالیت داشته و دارند، گروه های جهادی مهارت محور با همکاری فنی و حرفه ای و اصناف به صورت هفتگی در استان خدمات مختلفی را ارائه می دهند و همچنین با همکاری بسیج جامعه پزشکی نیز گروه‌های جهادی پزشکی در استان به فعالیت پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده که تحت عنوان افسران سپاه پیشرفت بتوانیم با فراخوانی بین معلمان و دانشجویان تربیت معلم و ساماندهی این افراد در ایام پایانی سال تا شهریورماه به صورت منسجم برنامه ریزی کرده و در این حوزه فعالیت نمایند و در همین راستا دوره‌های آموزشی برای آنها پیش بینی شده ست.

گروه های جهادی میهمان و بومی

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای پایان سال حضور گروه های جهادی میهمان و  بومی در استان برنامه‌ریزی شده و با توجه به مصادف شدن ایام نوروز با ایام ماه مبارک رمضان از ابتدای هفته آینده فعالیت این گروه‌ها در استان آغاز می‌شود.

هنری با بیان اینکه رونمایی از پوستر جشنواره ملی جهادگران ویژه خراسان جنوبی امروز انجام می‌گیرد، گفت: این جشنواره با هدف شناسایی ایده‌های برتر و الگوهای خلاق در حوزه اردوهای جهادی در استان برگزار و الگوهایی که قابلیت تکثیر در عرصه های مختلف دارند شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083389

مهمترین اخبار ایران و جهان: