نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 12:40

ادامه بارش‌ها در کنار افزایش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه روند افزایش دما در سطح استان تا فردا ادامه دارد، گفت: کماکان بارش‌ باران در سطح استان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا آهنگر زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان کوهسرخ با دمای هوای ۶ درجه و برسکن با دمای هوای ٢٧ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با ۶٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین ٩ درجه و ١۴ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر  در گرم‌ترین ساعات به ٢۴  درجه و در سردترین ساعات به ١٢ درجه خواهد رسید که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های داورزن ٢ میلیمتر، کاشمر ١.٣ میلیمتر و نیشابور ۶ دهم میلیمتر گزارش شده است.

آهنگرزاده گفت: طبق بررسی نقشه ها و مدل‌های هواشناسی کماکان بارش‌ها در سطح استان به ویژه در مناطق جنوبی استان با احتمال وقوع رعدوبرق ادامه دارد.

وی ادامه داد: از فردا انتظار داریم بر مقدار و گستردگی بارش‌ها افزوده شود و در مناطقی از استان رخداد تگرک دور از انتظار نیست. همچنین از بعدازظهر فردا و طی روزهای شنبه علاوه بر آبگرفتگی معابر در مناطق مستعد و مسیل‌ها جاری شدن روان‌آب را خواهیم داشت، ضمن اینکه فردا بر شدت و سرعت وزش باد نیز افزوده خواهد شد و احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083001

مهمترین اخبار ایران و جهان: