نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 15:59

فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان زنجان افتتاح می‌شود

زنجان-شهردار زنجان از افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان با حضور وزیر کشور در نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به طرح محدودیت ترافیک اعمال شده در روزهای اخیر اظهار کرد: اگر در قوانین کشوری تجدید نظر نکنیم و شهرداری را شهردار شهر ندانیم در مدیریت شهری به مشکل برمی‌خوریم.

وی ابراز کرد: اگر شهرداری قرار است در شهر مسئولیت بر عهده گیرد باید اختیارات لازم را نیز داشته باشد و نمی‌توانیم با کمترین تاثیر در تصمیم‌گیری، شاهد مدیریت شهری مطلوب باشیم.

شهردار زنجان به ضعف قوانین کشوری در شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداران از قدرت عمل و اختیار کافی برای اداره شهر برخوردار نیستند و برخلاف همه مضیقه‌ها، شورا در تسهیل قوانین کمک‌هایی را ارائه کرده است.

وی در مورد کفسازی قطعه والدین شهدا در آرامستان زنجان بیان کرد: با توجه به اهمیت مقام والدین شهدا باید این قطعه جزو اولویت‌ها قرار می‌گرفت اما مقایسه وضعیت این مکان نسبت به سال‌های قبل نشانگر تحول جدی است و زنجان رتبه نخست را در ساماندهی آرامستان کسب کرد.

فیروزفر اعلام کرد: در روز ۱۶ اسفندماه و در آستانه میلاد حضرت ولیعصر (عج) فاز جنوبی با باغ‌های آسمان و باغ ذوالفقاری با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با مشکل تأمین مصالح و نیروی انسانی پیمانکاری دست و پنجه نرم می‌کند، عنوان کرد: نوسانات قیمت نیز انجام فعالیت‌ها را به هم ریخته و در تلاطم هستیم که چطور پروژه‌ها را تثبیت کنیم؛ چراکه افراد نمی‌توانند با اطمینان وارد معامله شوند.

شهردار زنجان یادآور شد: علاوه بر پروژه سبزه‌میدان، طرح‌های دیگری نیز با کار جهادی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به اتمام رسیده و پروژه‌های گذر ملت و گذر اشراق در انتظار جواب مزایده برای بهره‌برداری هستند.

وی الکترونیکی کردن خدمات را از اهداف مهم شهرداری خواند و گفت: سامانه شهروندسپاری یکی از اقدامات در راستای الکترونیکی کردن خدمات است و صدور پروانه از طریق سیستم انجام می‌شود و سامانه «معراج» آرامستان و «مهار» آتش‌نشانی نیز آماده بهره‌برداری است.

فیروزفر با اشاره به اینکه در سامانه شفافیت آمار شهرداری به شکل شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بیان کرد: اپلیکشن چشم شهروند نیز به رصد مطالبات مردم کمک می‌کند و جشن بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر فیبر نوری نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری از ۳ روز گذشته آغاز به‌کار کرده است، ابراز کرد: ترمیم آسفالت حفاری برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان باقی‌مانده که شروع به ساماندهی آن کرده‌ایم؛ چراکه مردم لایق این نیستند که از میان گل و لای تردد کنند و برای خدمت به مردم و پاکسازی شهر آماده هستیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه سطح توقعات و مطالبات مردم از شهرداری بالا رفته و انتظار پیشرفت و توسعه شهر را دارند، تصریح کرد: افزایش چهار برابری بودجه فرهنگی در ۲ سال متوالی نشان از توجه به خواسته‌های مردم دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات ترافیکی نباید با طرح‌های موقتی بلکه باید با طرح‌های ریشه‌ای حل شود، ادامه داد: تلاش داریم شهر را به لحاظ ترافیکی متحول کنیم و با استفاده از نظرات دو مشاور سه نقطه از شهر را مورد هدف قرار دادیم؛ چراکه هسته مرکزی به تنهایی نمی‌تواند گره‌گشای بار ترافیکی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063589

مهمترین اخبار ایران و جهان: