نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 16:22

سرمایه گذاری جایگزین انباشت سرمایه شود

بیرجند- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: باید مردم را تشویق کنیم که به جای انباشت سرمایه‌های خود به سمت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح پنج شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مبنای جامعه بشری را دو مؤلفه فرهنگ و اقتصاد شکل می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از مهمترین اولویت‌های هر کشور زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی است، بیان کرد: امروزه مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما مسئولان کار جهادی مستمر است.

ذاکریان با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال‌های یک دهه گذشته نامگذاری سال رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته است، گفت: سال ۱۴۰۲ بر مهار تورم به عنوان یک اصل اولیه به دلایل مختلف تأکید شده است چرا که تورم توان اقتصادی مردم را دچار نقصان می‌کند.

وی بیان کرد: در صورتی که بتوانیم مهار تورم و ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم بی شک شاهد افزایش سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود که این افزایش سرمایه گذاری رونق و رشد تولید را برای جامعه ما به همراه دارد.

اقتصاد مقاومتی مردم پایه است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رشد تولید نیز افزایش فرصت‌های شغلی را منجر می‌شود، ادامه داد: امروز باید مردم را تشویق کنیم که به جای انباشت سرمایه‌های خود به سمت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی حرکت کنند.

ذاکریان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردم پایه و با مشارکت مردم است، گفت: دولت باید در مسیر تسهیل گری، نظارتی و مانع زدایی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مردمی کردن اقتصاد هنوز جای کار بسیار وجود دارد، اظهار کرد: در مسیر توسعه و تولید نباید هیچ وقت ناامید شویم بلکه باید با تلاش و کوشش جهادی همچنان امید را در جامعه زنده نگه داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: در کشوری که نیروی انسانی با استعداد، ثروت‌های خدادادی چون گاز و نفت و در استان‌هایی چون خراسان جنوبی معادن را دارد باید امیدوارانه در راستای توسعه قدم برداریم.

دارایی‌های خدادادی را به سرمایه تولید تبدیل کنیم

وی افزود: باید دارایی‌های خدادادی کشورمان را تبدیل به ثروت و ثروت را تبدیل به سرمایه تولیدی کنیم، ادامه داد: برای تحقق شعار سال راه‌ها و روش‌های مشخص و متعددی وجود دارد و ما نیز باید با باور و اعتقاد در این زمینه قدم برداریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ما می‌توانیم حتی از بسیاری از کشورهای شناخته شده در عرصه اقتصاد موفق تر شویم چرا که ظرفیت‌های بی پایان خدادادی، جمعیت جوان و نیروی انسانی قوی را داریم.

اقتصاد باید قابل پیش بینی باشد

ذاکریان با اشاره به اینکه بر اقتصاد باید یک روند منطقی حاکم بوده و سرمایه گذار بتواند آینده اقتصادی را پیش بینی کند، اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد یکی از مهمترین راهکارهای تحقق شعار سال است، افزود: البته کنترل تورم و رشد تولید باید هر ساله مد نظر ما باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: باید از سرمایه نگهداری به سمت سرمایه گذاری حرکت کنیم تا شاهد رشد اقتصادی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131745

مهمترین اخبار ایران و جهان: