نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 18:43

حسینی: وزرای دولت سیزدهم 9 هزار دیدار با نمایندگان مجلس داشته‌اند/ارائه ۵۴ لایحه از سوی دولت به مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تعامل و ارتباط وزرا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا در این مدت ۳۸۰ بار در مجلس حضور پیدا کرده و بالغ بر ۹ هزار دیدار با نمایندگان در مجلس و وزارت‌خانه‌ها داشته‌اند که رکوردی بی‌سابقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس، اهتمام جدی دولت برای تعامل و همکاری سازنده با مجلس شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت مردمی، عدالت‌محور و تحول‌گرا در کنار مجلس انقلابی و ولایی مصمم هستند اقداماتی اساسی برای اجرای راهبرد و راهکارهایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال مطرح کردند، انجام دهند.

حسینی در نشست مشترک دولت و مجلس که در محل سالن اجلاس سران با حضور رؤسای دو قوه، نمایندگان مجلس و اعضای دولت برگزار شد، با اشاره به برگزاری ۴ نشست مشترک با همه نمایندگان و یک نشست با هیأت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس، نشست مشترک نمایندگان با دولت را مجلس انس و همدلی توصیف کرد و گفت: امیدواریم این نشست‌ها و گفت‌وگوها به همکاری، همدلی و هم‌افزایی بیشتر به ویژه در آغاز سال برای تحقق شعار سال بینجامد.

 معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه‌ها و اولویت‌ها برای اجرای کامل راهبردها و راهکارهایی که رهبر فرزانه انقلاب بر آن تأکید کردند، گفت: رهبر فرزانه انقلاب حجت را بر همگان تمام کردند و اینک نوبت ما است که آستین همت بالا زده و توصیه‌های کلیدی و الزاماتی را که رهبر فرزانه انقلاب مطرح کردند، اجرایی و عملیاتی کنیم. 

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی از ابتدا بر تعامل سازنده با مجلس تأکید داشته است و در این راستا رئیس‌جمهور در سال اول با ۳۱ مجمع استانی دیدار داشتند و در سفرهای استانی نیز نمایندگان همراهی می‌کردند و مدتی است که رئیس‌جمهور نشست با کمیسیون‌های مجلس را آغاز کرده و این روند ادامه دارد. در کنار آن معاون اول، معاون اجرایی و دیگر معاونان رئیس‌جمهور نیز این تعامل را داشته و دارند و جلسات متعددی را با نمایندگان برگزار کرده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تعامل و ارتباط وزرا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا در این مدت ۳۸۰ بار در مجلس حضور پیدا کرده و بالغ بر ۹ هزار دیدار با نمایندگان در مجلس و وزارت‌خانه‌ها داشته‌اند که رکوردی بی‌سابقه است. 

حسینی افزود: تاکنون ۵۴ لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده که ۱۰ مورد تبدیل به قانون شده و  دو مورد هم در انتظار نظر شورای نگهبان است.

معاون رئیس‌جمهور در مجلس خاطرنشان کرد: معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها هم به عنوان حلقه وصل دولت و مجلس با جدیت کارها را پیگیری و سعی می‌کنند که درخواست‌های نمایندگان که مطالبات مردم است اجرایی و عملیاتی شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد با سعادت کریم آل‌طه امام حسن مجتبی علیه‌السلام اظهار کرد: در زبان و فرهنگ اسلامی کریم به معنای اصیل، خوشرو، خوشخوی، پاک و عفیف ،جوانمرد و بلند همت، با مروت و با سخاوت، بزرگوار و بردبار و باوقار، خیرخواه و نیکوکار، نیکونفس و نیکونهاد است و در حقیقت کریم جامع همه مکارم و فضائل انسانی است.

 معاون رئیس‌جمهور گفت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام اسوه و الگو هستند، اهل بیت پیامبر نیز اسوه و الگو محسوب می‌شوند و همگان باید تلاش کنیم به آن بزرگواران تأسی بجوییم و در مسیر آن‌ها گام برداریم.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن می‌توان سراغ امام حسن مجتبی و اهل بیت را گرفت، خاطرنشان کرد: آیات مودت، مباهله، تطهیر، آیات سوره هل عطا و آیات متعدد دیگری در خصوص اهل بیت وجود دارد.

  حسینی گفت: پیامبر فرمودند که امام حسن و امام حسین علیه‌السلام سرور و سید جوانان بهشت هستند و یا در سوره الرحمن‌ اشاره شده که لُؤْلُؤْئی از پیوند دو دریای نبوت و امامت ظهور پیدا می‌کند که آن مروارید، امام حسن مجتبی است «یخرج منهما اللؤلؤ و المرجان».

 معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، گفت: نمایندگان مردم با انبوهی از خواسته‌ها و مطالبات مواجه هستند و در این راه برخی از اوصافی که امام حسن مجتبی توصیه کردند، راهگشا است. حضرت فرمودند ما تجربه کردیم که برای غلبه بر مشکلات، دارویی غیر از صبر، استقامت، بردباری یافت نمی شود و بیان کردند که چیزی نافع تر از صبر و زیان بارتر از فقدان صبر وجود ندارد؛ جرّبنا و جرّب المجرّبون فلم أر شیئا أنفع وجدانا و لا أضر فقدانا من الصبر نداوی به الامور.

گفتنی است در این نشست سران دو قوه مجریه و مقننه در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود برای توسعه همکاری‌ها، راهکارهای اجرایی کردن شعار سال، افزایش تعامل قوا و ضرورت خدمت‌رسانی جهادی و واگذاری امور به مردم، تأکید بر تأسیس وزارت یا سازمان بازرگانی و ضرورت تسریع تصویب لوایح سخن گفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132045

مهمترین اخبار ایران و جهان: