نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 19:07

برگزاری ۷۲ جشن گلریزان در اردبیل/۵۴۰ زندانی جرایم مالی آزاد شدند

اردبیل- رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۷۲ جشن گلریزان در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم‌الله محبوبی عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در اردبیل اظهار کرد: قرار است همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت برگزاری جشن گلریزان را در مناطق مختلف استان شاهد باشیم که تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه برگزاری این جشن‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته به همت ستاد دیه، خیرین و آحاد جامعه زمینه آزادی ۵۴۰ نفر از محکومان مالی در استان اردبیل فراهم شد.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: برای آزادی این زندانیان ۲۱۷ میلیارد تومان منابع تأمین شد که ۴۳ میلیارد تومان آن مربوط به گذشت شکات بود و مابقی از طریق پرداخت تسهیلات، آورده مددجویان، کمک بلاعوض ستاد دیه و سایر کمک‌های خیرین و جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان فراهم شد.

محبوبی افزود: امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا در مناسبت‌های مختلف با ترغیب و تشویق عموم مردم به ویژه خیرین و افراد نوع‌دوست زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید کمک‌های اندک مردم را قدر بدانیم و به برکت همین کمک‌ها تلاشمان بر این باشد تا از ظرفیت افراد متمول و ثروتمند نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کنیم.

محبوبی اضافه کرد: مردم استان سال گذشته ۹ میلیارد تومان به ستاد دیه استان کمک کردند که سه میلیارد تومان آن کمک ویژه بانوان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بوده است.

وی استان اردبیل را از استان‌های ممتاز کشور در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد معرفی کرد و ادامه داد: با جمع‌آوری نذورات مردم در ماه‌های مبارک رمضان، ماه محرم و صفر شاهد تخصیص این منابع برای آزادی زندانیان هستیم.

محبوبی بیان کرد: اخیراً یکی از خیرین ۵۰۰ میلیون تومان از بابت هزینه ختم والدین خود تقدیم ستاد دیه کرد و در کنار آن خیرین بسیاری هزینه افطاری و نذورات خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: در مناطق مختلف استان برگزاری ۷۲ مورد جشن گلریزان را شاهد خواهیم بود که امیدواریم در این جشن‌ها کمک‌های جمع‌آوری شده تا عید فطر منجر به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132001

مهمترین اخبار ایران و جهان: