نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 17:42

دستگاه قضا به فناوری‌های نوین مجهز می‌شود

رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از سند تحول قضایی بر پایه فناورانه است، افزود: دستگاه قضایی بهتر است از فناوری‌های نوین و اطلاعات به روز بهره‌مند شود تا بتواند با سرعت بیشتری به مردم خدمات ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه، در حاشیه سفر غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به استان البرز، با مدیران و کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری البرز دیدار کرد و گفت: حل چالش‌های قوه قضاییه به کمک سند تحول قضایی سریعتر صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از سند تحول قضایی بر پایه فناورانه است، افزود: دستگاه قضایی بهتر است از فناوری‌های نوین و اطلاعات به روز بهره‌مند شود تا بتواند با سرعت بیشتری به مردم خدمات ارائه کند.

این مقام مسؤول در ادامه با تأکید بر اینکه اغلب فعالیت‌های قضایی در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد، یادآور شد: این موضوع با چالش‌هایی همراه بود که یکی از آن‌ها را می‌توان روند آهسته رسیدگی به امور دانست.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: امروز فناوری به کمک این معضل آمده و شاهد روند رو به رشد سرعت رسیدگی به پرونده‌ها هستیم، امروز شاهدیم که با استعلام‌های برخط روند رسیدگی تسریع می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131989

مهمترین اخبار ایران و جهان: