نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 11:07

تمامی اقدامات متولیان توسعه حجاب و عفاف باید بر اساس قانون باشد

شهرکرد_رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: توقع و انتظار مردم متدین و انقلابی مقابله عقلانی و هوشمندانه با پدیده بی حجابی است که باید با درنظر گرفتن الزامات قانونی این کار صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا بهرامی صبح دوشنبه در نشست کارگروه حجاب و عفاف در دادگستری با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی حجاب در کشور نیازمند بازبینی و بازنگری است اظهار کرد: از آنجا که مقوله حجاب و عفاف ارتباط مستقیمی با آرامش اجتماعی دارد لذا دستگاه قضائی استان خود را مکلف می‌داند تا بر اساس قانون و رویه‌های تعیین شده نسبت به تحقق این مهم اهتمام ورزد.

وی افزود: در این راستا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات ریاست محترم قوه قضائیه اقدامات عملیاتی و راهبردی برای مقابله با پدیده بی حجابی تدوین و مطابق با قوانین مربوطه اجرایی می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه تمامی اقدامات متولیان توسعه حجاب و عفاف باید بر اساس قانون باشد تصریح کرد: توقع و انتظار مردم متدین و انقلابی مقابله عقلانی و هوشمندانه با پدیده بی حجابی است و لذا باید امورات مربوط به این حوزه به صورت همفکری تعیین و پس از در نظر گرفتن الزامات قانونی و جمیع شرایط اجرا و پیگیری گردد.

در این نشست عبدالرضا علی محمدی دادستان مرکز استان نیز بر ضرورت استفاده از فناوری‌های هوشمند در اماکن عمومی برای مقابله با کشف حجاب تأکید و رسیدگی سریع به پرونده‌های مرتبط را در شعب ویژه دادسراها وفق دستور ریاست محترم قوه قضائیه خواستار شد.

همچنین سیدمحمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز با بیان اینکه باید با پدیده بی حجابی به صورت روشن فکرانه و قاعده مند برخورد شود اظهار کرد: برخورد با اشخاصی که قصد اخلال در نظم جامعه و زیرپا گذاشتن قوانین را دارند یکی از ضروریات است اما برای آن دسته از افرادی که به صورت ناآگاهانه و احساسی در مرتبه اول مرتکب جرم بی حجابی می‌شوند می‌بایست با استفاده از تذکر و در صورت لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مراتب اقناع و آگاه سازی صورت پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154889

مهمترین اخبار ایران و جهان: