نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:28

برگزاری ۱۶۰ گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس ملایر

همدان- مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری ۱۶۰ گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس ملایر خبر داد.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از کمیته‌هایی که در قرارگاه عفاف و حجاب استان است اداره تبلیغات اسلامی است و به طبع آن در شهرستان ملایر نیز این کمیته وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا جلساتی را با ادارات داشتیم و برنامه‌هایی طی چند ماه اخیر اجرا شد، افزود: از جمله برنامه‌ها بحث، نشست و جلسه پرسش و پاسخ با موضوع عفاف و حجاب ویژه دانش دختر در اداره تبلیغات اسلامی بود که در این زمینه شش نشست برگزار شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری دو همایش عفاف و حجاب و فرزند آوری با عنوان جشن ریحانه‌ها در بوستان سیفیه ملایر با تجلیل از بانوان محجبه و همچنین همایش فرزند آوری و عفاف و حجاب در دانشگاه ملایری با حضور بانوان شهرستان‌های ملایر، نهاوند و تویسرکان و دعوت از اساتید برجسته از قم را از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست.

حجت الاسلام نجفی همچنین به برگزاری پویش‌های و محتوا سازی در فضای مجازی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از ۱۲۰ برنامه و محتوا سازی انجام شده است.

وی به برگزاری مسابقات کتابخوانی برای بانوان در این حوزه اشاره کرد و افزود: برگزاری ۱۷ نشست ویژه کودکان و همچنین برگزاری مسابقات نقاشی و رنگ آمیزی ویژه کودکان با موضوع حجاب از دیگر برنامه‌های انجام شده این اداره در این حوزه بوده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری ۱۶۰ گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: با حضور دو زوج از کشور هند و اندونزی نیز ۱۶ نشست صمیمانه را در مدارس و مساجد شهری و روستایی داشتیم که بسیار تأثیر گذار بود.

وی به اعزام ۱۲ استاد و کارشناس برجسته به مناطق مختلف شهری و روستایی با موضوع عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی ائمه جماعات و پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی با این موضوع از دیگر اقدامات بوده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: کارگاه مخاطب شناسی و چگونگی برخورد با دختران کم حجاب با حضور یکی از اساتید از مشهد مقدس ویژه مربیان طرح امین و مبلغین انجام شد.

وی از اجرای طرح رفیقانه با ۱۸ جلسه با حضور دختران نوجوان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و تصریح کرد: تجلیل از بانوان محجبه در ادارات و نهادها و کسبه بازار از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

حجت‌الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری سایر نهادهای فرهنگی امسال نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر گام برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185189

مهمترین اخبار ایران و جهان: